دکتر سلامت

تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ,    منتشر شده در 228 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      370   پرینت       

-بتاکاروتن و ماده معدنی سلنیوم هستند.این مواد بدن را در A-C-E آنتی اکسیدان ها شامل ویتامین های مقابل مواد مضری به نام رادیکال های آزاد حفظ می کنند.رادیکال های آزاد محصول متابولیسم هستند را تخریب DNA که دفاع طبیعی بدن را مقابل سرطان مختل و ساختمان های مهمی مثل دیواره سلولی و می کنند.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که غذاهای سرشار از مواد آنتی اکسیدان مصرف می کنند به میزان کمتری دچار سرطان و یا بیماری های قلبی می شوند.قند خون بالا سبب شکل گرفتن رادیکال های آزاد در بدن می شوند و این مواد ممکن است در عوارض دیابت نقش داشته باشند.

انتی اکسیدان

غذاهای حاوی آنتی اکسیدان عبارت اند از:

در سبزیجات برگی سبز(کلم بروکلی،کلم سبز تیره،اسفناج) میوه ها و سبزیجاتAبتاکاروتن و ویتامین

زرد و نارنجی و قرمز (زردآلو،طالبی،هویج،انبه،هلو،کدو تنبل،سیب زمینی شیرین،گوجه فرنگی،

هندوانه و کدو)  در بادام،فندق تخمه،روغن گیاهی و جوانه گندمEویتامین

سلنیوم در گوشت،صدف خوراکی،ماهی آزاد،صدف اسکالوپ،ماهی تن

در کلم بروکلی،طالبی و مرکبات(پرتقال،گریپ فروت و لیمو)کیوی،سیب زمینی،فلفل قرمزCویتامین توت فرنگی و گوجه فرنگی.


درباره نویسنده :
نیلوفر ژورک
لوگو دکتر سلامت
نیلوفر ژورک
کارشناس تغذیه در کلینیک سلامت

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *