دکتر سلامت

تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

یک الگوی غذایی سالم شامل

یک الگوی غذایی سالم شامل ,    منتشر شده در 11 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      20   پرینت       

الگوی غذایی سالم

سبزیجات متنوع سبز پررنگ، قرمز و نارنجی، لوبیا ها و نخود فرنگی و سبزیجات نشاسته ای و دیگر سبزیجات

میوه ها، بویژه میوه ی کامل (به جای اب میوه)

غلات که حداقل نیمی از آن غلات کامل و فیبر دار باشد

لبنیات بدون چربی یا کم چرب شامل ماست، شیر، پنیر یا نوشیدنی های غنی شده سویا

انواع مختلف غذاهای پروتئینی شامل غذاهای دریایی، گوشت لخم و ماکیان، تخم مرغ ها ، حبوبات، محصولات سویا و دانه ها و مغزها

روغن ها شامل انواع مشتق شده از گیاهان: کانولا، ذرت، زیتون، بادام زمینی، سویا، آفتابگردان. روغن ها همچنین بطور طبیعی در دانه ها و مغزها، غذاهای دریایی زیتون و آووکادو موجودند.

یک الگوی غذایی سالم شامل

با رعایت الگوی غذایی سالم دریافت های غذایی شما نیاز روزانه به مواد مغذی مختلف را تامین کرده و دچار کمبود و عوارض نمیگردید. لازم به تذکر است که درصورت وجود کمبود یک ماده مغذی خاص در بدن کمبود ها با دوزهای بالای مواد مغذی و تجویز درمان گر جبران خواهد شد و رعایت الگوهای صحیح غذایی صرفا موجب برطرف ساختن نیازهای روزانه شما خواهد بود.

(ترجمه شده از سایت choose my plate امریکا)

 


درباره نویسنده :
مریم خادم
لوگو دکتر سلامت
مریم خادم
کارشناس تغذیه در کلینیک سلامت

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *