شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۳۰ الی ۲۰:۰۰

نکات کلیدی برای موفقیت در حفظ وزن وجلوگیری از افزایش مجدد آن

خلاصه : در یک مطالعه جدید  مشخص شد، موثرترین استراتژی های حفظ وزن وجلوگیری از افزایش  مجدد آن ،در کسانیکه از برنامه های کاهش وزن استفاده کرده ووزن خود را کاهش داده اند ،عبارتند از: انتخاب غذای سالم ، توجه به نوع ومقدار غذای مصرفی در طول روز ودادن انگیزه های مثبت به خود است.

مطابق مقاله ای که در ژانویه ۲۰۲۰ در مجله  obesity  منتشر شد،در مطالعه ای که در دانشگاه کالیفرنیا روی ۵۰۰۰ داوطلب انجام شد ، مشخص گردید کسانیکه  بطور متوسط ۲۵کیلو وزن کم کرده وآن را به مدت بیش از ۳ سال حفظ کرده بودند،  در مقایسه با ۵۰۰ فرد چاق دیگر ،استراتژی های خاصی برای مدیریت وزن دارند.

نکات کلیدی برای موفقیت در حفظ وزن وجلوگیری از افزایش مجدد آن

  این استراتژی ها شامل :

-تنظیم روزانه برنامه غذایی

-انتخاب غذاهای سالم

-ثبت روزانه غذاهای خورده شده

-توجه به مقدار غذایی که روزانه می خورند( اندازه گیری غذا)

-اندیشیدن به موفقیت هایی که در گذشته در مورد کاهش وزن بدست آوردند.

-داشتن انگیزه مثبت  برای ادامه راه ،علی رغم  افزایش وزن در بخش هایی از برنامه

 

محققین دریافتند این رفتارهای غذایی وانگیزشی در طول زمان در فرد نهادینه شده واجرای آن به مرور آسانترمی شود وبعد از مدتی فرد بطور خودکار آنها را انجام می دهد.

دانشمندان معتقدند کاهش وزن وکنترل موفق آن سودمندی های زیادی برای سلامتی دارد . آنها معتقدند بهبود کیفیت زندگی در بین این افراد شاید مهمترین دستاورد مدیریت وزن در زمان طولانی باشد.

 

حلیمه کریمی

کارشناس ارشد تغذیه


درباره نویسنده :
مرکز دکتر سلامت
لوگو دکتر سلامت
مرکز دکتر سلامت

  بدون دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *