شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۳۰ الی ۲۰:۰۰

نکات تغذیه ای

استفاده از منابع غنی ویتامین ث و سلنیوم (یک توضیح اضافه این که مقدار کم سلنیوم مورد نیاز افراد سالم، در غذاهای دریایی، مانند میگو و ماهی وجود دارد

از نیکوتین، الکل، کافئین، گوشت قرمز، قند ساده و غذاهای سرخ شده کمتر استفاده کنید.

از منابع غذایی پتاسیم بیشتر استفاده کنید مثل موز، کشمش، آلو، بادام و انواع سبزیجات.

آب زیاد بنوشید. سعی کنید هر ساعت مقداری آب بخورید.

سبزیجات خام بیشتر استفاده کنید

تغذیه در دوران یائسگی

آب هویج و آب چغندر بیشتر مصرف کنید.

روغن مایع مصرف کنید و از کره، مارگارین، روغن جامد و دنبه اجتناب کنید.

ویتامین kبرای برای جلوگیری از سیروز کبدی مفید است

از مصرف زیاد ویتامین آ پرهیز کنید. بدین منظور نباید روغن کبد ماهی زیاد مصرف کنید. بهتر است که از منابع حاوی پیش ساز ویتامین آ یعنی بتاکاروتن، مانند هویج، زردآلو، طالبی و… استفاده کنید.

هرگز مرغ، ماهی یا گوشت خام یا نیم پز نخورید زیرا خطر شدید عفونت با باکتریها را به همراه دارد.

لیمو یکی از بهترین دوستان کبد است . بیشتر لیمو بخورید.

از ملین های قوی استفاده نکنید. اما همیشه هم از برو ز یبوست جلوگیری کنید    


درباره نویسنده :
محیا هدایتی
لوگو دکتر سلامت
محیا هدایتی
کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

  بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *