شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۳۰ الی ۲۰:۰۰

مصرف مواد غذایی حاوی امگا ۳ را فراموش نکنید!

۶۰ درصد مغز از چربی ها ساخته شده است، در نتیجه مغز برای عملکرد صحیح به اسیدهای چرب از جمله امگا ۳ نیاز دارد. EPA و DHA اسیدهای چرب ضروری از نوع امگا ۳ هستند که تنها در ماهی یافت می شوند، به شرطی ماهی سرخ نشده و یا کبابی نشود. بهترین نحوه پخت ماهی به جهت حفظ امگا ۳ آن، بخارپز و آب پز کردن است. اگر طعم ماهی را به این شیوه دوست ندارید آن را فویل پیچی کرده و داخل فر با حرارت پایین طبخ کنید.

اسید چرب امگا 3

از منابع دیگر امگا ۳ می توان به آجیل ها خصوصاً گردو، بادام و فندق اشاره کرد.

برگ گیاه خرفه سرشار از این اسید چرب ضروری می باشد پس می تواند آن را ماست تان بریزید و میل کنید. در تحقیقاتی که بر روی رشد سلول های سرطانی انجام شد، عصاره این گیاه جلوی رشد سلول های سرطانی شده را گرفت پس از مصرف ب این گیاه پر خاصیت غافل نشوید.


درباره نویسنده :
مرکز دکتر سلامت
لوگو دکتر سلامت
مرکز دکتر سلامت

  بدون دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *