شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۳۰ الی ۲۰:۰۰

غذاهایی که سیستم ایمنی را در مقابل بیماری ها (ازجمله بیماری های ویروسی ) تقویت می کنند

خلاصه:  تغذیه خوب برای تقویت سیستم ایمنی در مقابل بیماری هایی مثل آنفلونزا ، کرونا و…. ضروری است.

غذاهایی که سیستم ایمنی را در مقابل بیماری ها (ازجمله بیماری های ویروسی ) تقویت می کنند

برای تقویت سیستم ایمنی مواد مغذی زیر را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید:

پروتئین :نقش پروتئین ها بخصوص در جهت  تسریع روند بهبود از بیماری وریکاوری است. منابع غذایی آن عبارتند از : گوشت قرمزلخم ،مرغ وتخم مرغ (خوب پخته شده) ، حبوبات و…

ویتامین A:این ویتامین به مقاومت در مقابل عفونت وسلامت سیستم تنفسی ودستگاه گوارش کمک می کند. منابع غذایی آن عبارتند از: هویج ،بروکلی ،گل کلم ، اسفناج ، فلفل دلمه ای قرمز ، تخم مرغ (خوب پخته شده) و…

ویتامین C:این ویتامین با تحریک تولید آنتی بادی سطح ایمنی بدن را بالا برده واز آن در مقابل عفونت ها محافظت می کند. منابع غذایی آن عبارتند از:پرتقال ،نارنگی ، گریپ فروت ، فلفل دلمه ای ، گوجه فرنگی و….

ویتامین E: به عنوان آنتی اکسیدان رادیکال های آزاد تولید شده در بدن را خنثی کرده وکارایی سیستم ایمنی را بهبود می بخشد ودر بادام ،بادام زمینی ، تخمه آفتابگردان و….یافت می شود.

روی:این ماده مغذی عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می دهد وبه التیام زخم ها کمک می کند ودر گوشت قرمزلخم ، مرغ (خوب پخته شده) ،شیر پاستوریزه، حبوبات وبادام و…..یافت می شود.

سایر مواد مغذی نیز چون فولات ،سلنیوم ، B6 نیز سیستم ایمنی را تقویت می کنند.

 

حلیمه کریمی 

کارشناس ارشد تغذیه

 


درباره نویسنده :
مرکز دکتر سلامت
لوگو دکتر سلامت
مرکز دکتر سلامت

  بدون دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *