دکتر سلامت

تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

توصیه های تغذیه ای برای افزایش یادگیری در ایام امتحانات

توصیه های تغذیه ای برای افزایش ی... ,    منتشر شده در 39 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      62   پرینت       

برهم خوردن تعادل سطح قند خون سبب کم شدن قدرت ذهنی می شود.گرسنگی طولانی مدت این تعادل را برهم میزند و اثر منفی بر یادگیری دارد.قند موجود در مواد نشاسته ای بر خلاف قندهای ساده به آهستگی وارد خون می شود.قندهای ساده در ابتدا سبب افزایش قند خون می گردند اما مدتی بعد با ترشح انسولین قند خون کاهش یافته و گرسنگی ایجاد می شود.

-برای میان وعده ها می توانید از بادام،گردو،مغزها،میوه ها،سبزیجات،کشمش،مواد غذایی حاوی پروتئین مثل شیر و تخم مرغ استفاده کنید.

-در صورت خستگی استراحت کنید.از قهوه برای بیدار ماندن بیشتر استفاده نکنید.از مصرف بیش از حد نوشیدنی های حاوی کافئین خودداری کنید.این نوشیدنی ها می توانند سبب برهم خوردن آرامش شوند.

توصیه های تغذیه ای برای افزایش یادگیری در ایام امتحانات

-تحقیقات بیان می دارند عصاره ی گل کلم،سیب،سیب زمینی،تربچه و پرتقال دارای ماده ی موثری است که همانند داروهای درمان آلزایمر اثر دارد.

-برای بهتر شدن خواب شبانه می توان از غذاهای نشاسته ای نظیر برنج و نان و ماکارونی استفاده کرد.

-مقدار انرژی لازم برای بدن هنگام درس خواندن افزایش نمی یابد،مصرف غذاهای پرکالری،چرب و شیرین سبب افزایش وزن می گردد.

-همزمان با مطالعه،غذا نخورید.به میزان کافی آب بنوشید.

-از خوردن غذاهای پرکالری و کم ارزش غذایی،غذاهای پرچرب،شور،نوشیدنی های مصنوعی و گازدار،اسیدهای چرب ترانس،رنگ ها و افزودنی های مصنوعی پرهیز کنید.

-استیل کولین ماده ای شیمیایی است که در حافظه اثر دارد.از منابع آن تخم مرغ و ماهی است.


درباره نویسنده :
نیلوفر ژورک
لوگو دکتر سلامت
نیلوفر ژورک
کارشناس تغذیه در کلینیک سلامت

مقالات پیشنهادی

  ۲ دیدگاه

2 پاسخ به “بی اشتهایی عصبی”

  1. Avatar ملیسا گفت:

    مطلب خیلی مفیدی بود تشکر

  2. Avatar صالح گفت:

    سلام مقاله خوبی بود.تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *