شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۳۰ الی ۲۰:۰۰

با گودی کمر آشنا شویم!

با گودی کمر آشنا شویم!

با گودی کمر آشنا شویم!

ودی کمر

آیا شما گودی کمر دارید ؟ایا تا به حال علت کمردرد خود را پیگیری کرده اید ؟ آیا به مقدار قوس کمر خود توجه کرده اید ؟

ما در این مقاله شمارا با گودی کمر آشنا میکنیم و راهکار های به شما داده می شود که این ناهنجاری را درمان و  بهبود بخشید .شما میتوانید با تمرینات هر چند ساده  کمر درد خود را کم یا از بین ببرید .

گودی کمرچیست ؟

گودی کمر  یا همان لوردوز  به افزایش  قوس کمری می گویند . علت گودی کمر معمولا برای عادات بد زندگی و ضعف عضلات حمایتی میباشد .درمان نکردن گودی کمر باعث شده که ناهنجاری ها افزایش یافته و به مشکلات بعدی منجر شود.

علل گودی کمر :

زایمان های مکرر

در رفتگی دو طرف لگن

استفاده ار کفشهای پاشنه بلند

جابه جایی ستون مهره ها (مادر زادی)

ضعف عضلات شکمی و خلفی ران

کوتاهی عضلات کمری

از دیگر علل ایجاد گودی کمر میتوان عادت بد زندگی و ضعف عضلات شکم را هم حساب کرد .

تمرینات برای گودی کمر

۱٫ تمرین کشش گربه

در این تمرین فرد روی زمین ۴ دست و پا شده و برای چند ثانیه کمر را به سمت بالا قوس داده و ازاد میکند و این حرکت را چند  بار تکرار کرده 

۲٫ گهواره

در این تمرین فرد روی زمین دراز کشیده و پاهارا درون شکم جمع میکند و روی کمر رفت و برگشت میرود

در حرکت بعدی یک پا روی زمین،پای مخالف را به سمت شکم جمع کرده و با دست نگه داشته

 تمرینی برای عضلات شکم

روی زمین دراز کشیده و زانو هارا خم کرده سعی میکنیم کمر را به زمین بچسبانیم و ازاد کنیم این حرکت را ۴ ست ۳۰ ثانیه ای نگه میداریم.

 

سعیده قاضی کارشناس ورزش


درباره نویسنده :
مرکز دکتر سلامت
لوگو دکتر سلامت
مرکز دکتر سلامت

  بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *