شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۳۰ الی ۲۰:۰۰

با مصرف بیشتر غذاهای گیاهی کمتر به بیماری های قلبی – عروقی مبتلا شوید

 خلاصه: مطالعات جدید نشان می دهد اگر بخش زیادی از رژیم غذایی روزانه تان را به غذاهای گیاهی اختصاص دهید ، کمتر دچارحملات قلبی و سکته می شوید.

مطابق مقاله ای که در مجله انجمن قلب آمریکا ( Journal of American Heart Association.2019) منتشر شد در صورتیکه بخش زیادی از رژیم غذایی روزانه فرد غذاهای گیاهی باشد وبخش کمتری به غذاهای حیوانی اختصاص یابد ،خطر ابتلا به حملات قلبی ،سکته وسایر انواع بیماری های قلبی -عروقی کاهش می یابد.

با مصرف بیشتر غذاهای گیاهی کمتر به بیماری های قلبی – عروقی مبتلا شوید

این مطالعه برروی ۱۰۰۰۰ آمریکایی بین سال های ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۶ انجام شد ومشخص شد :

افرادیکه بیشتر غذای گیاهی می خوردند در مقایسه با کسانیکه بیشتر غذای حیوانی مصرف می کردند ۱۶% کمتر دچار بیماری قلبی شدند ، ۳۲% کمتر از بیماری قلبی مردند و مرگ ناشی از سایر بیماری ها نیز درآنها ۲۵% کمتر بود.

نتایج این مطالعه اهمیت توجه بیشتر به رژیم غذایی و اهمیت مصرف بیشتر سبزی ،میوه ،  غلات کامل وحبوبات را نشان  می دهد.

این مطالعه جزء اولین مطالعاتی است که الگوی غذایی براساس گیاهی یا حیوانی بودن را در عموم مردم ، نه فقط جمعیت خاص (مانند گیاهخواران) بررسی می کند.

در عین حال انجمن قلب آمریکا توصیه می کند ، باید غذاهای انتخابی ما در عین گیاهی بودن غنی از مواد مغذی ،کم شکر ،کم سدیم و کم کلسترول نیز باشند، مثلا سیب زمینی سرخ شده یا پیتزای سبزیجات نیز پایه گیاهی دارند اما میزان مواد مغذی آن پایین ودر عین حال پرسدیم است . طبق تاکید این انجمن غذاهای گیاهی که فرایندی روی آنها انجام نشده مثل میوه وسبزی تازه وغلات کامل وحبوبات انتخاب های خوبی هستند.

 

حلیمه کریمی

کارشناس ارشد تغذیه

 

 

 


درباره نویسنده :
مرکز دکتر سلامت
لوگو دکتر سلامت
مرکز دکتر سلامت

  بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *