تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

۹ ماده غذایی که به کاهش وزن کمک می کنند

۹ ماده غذایی که به کاهش وزن کمک ... ,    منتشر شده در 119 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      1,401   پرینت       

بدون شک برای کاهش وزن باید کالری کمتری مصرف کنید. برخی غذاها می توانند به شما کمک کنند. زیرا آنها به شما احساس سیری طولانی تر می دهند و می توانید کمتر هوس غذا خوردن داشته باشید.

5 صبحانه عالی که به کاهش وزن کمک می کنند

لوبیا:

لوبیا منبع بسیار خوبی از پروتئین است. حبوبات همچنین سرشار از فیبر هستند و به آهستگی هضم می شوند. این به آن معناست که شما احساس سیری می کنید و از غذا خوردن دوباره خودداری می کنید.

 

سوپ:

وعده غذایی خود را با سوپ شروع کنید. این باعث می شود در آن وعده کمتر غذا بخورید.

 

شکلات تیره:

با خوردن یک یا دو قطعه شکلات تلخ از وعده های غذایی خود بیشتر لذت ببرید. در یک مطالعه کسانی که شکلات سیاه خورده بودند، چند ساعت بعد از کسانی که شیر شکلات خورده بودند هوس خوردن غذایی مثل پیتزا را داشتند.

 

سبزیجات پوره:

با اضافه کردن مقدار بیشتری سبزیجات به رژیم غذایی خود از خوردن لذت ببرید و مقدار کالری کمتری دریافت کنید. سبزیجاتی مانند: گل کلم و کدو سبز درکاهش وزن موثر هستند.

 

تخم مرغ:

یک صبحانه غنی از پروتئین ممکن است به شما کمک کند که در طول روز میان وعده مصرف نکنید. خوردن تخم مرغ و گوشت گوساله در صبح کمک می کند تا در طول روز غذای کمتری مصرف کنید.

 

آجیل:

یک مشت کوچک از بادام، بادام زمینی و گردو یک میان وعده کامل است که باعث می شود در وعده های غذایی کمتر غذا بخورید.

 

سیب:

خوردن سیب و یا آب سیب و در مجموع خوردن هر نوع میوه باعث کاهش اشتها می شود. میوه خام فیبر بیشتری دارد. با خوردن میوه سیگنال هایی به مغز فرستاده می شود که شما موادی قابل توجه خورده اید و همین امر باعث می شود که کمتر غذا بخورید.

 

ماست:

از تمام غذاهایی که بررسی شده اند، ماست نزدیک ترین ارتباط را با کاهش وزن داشته است. ماست شاید به طور اثبات شده باعث کاهش وزن نباشد، اما بهتر است در میان دیگر مواد غذایی مصرف شود.

 

گریپ فروت:

گریپ فروت واقعاً می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. به خصوص اگر شما در معرض خطر اضافه وزن قرار گرفته باشید. محققان بررسی کردند که افراد چاقی که نصف گریپ فروت را قبل از هر وعده غذایی می خورند به طور متوسط ​​مقداری کاهش وزن دارند. نوشیدن آب گریپ فروت همان نتایج را نیز خواهد داشت.

گریپ فروت و یا عصاره گریپ فروت می تواند با برخی از داروها تداخل داشته باشد، بنابراین قبل از مصرف آن حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

 

خرید:

سعی کنید در سبد خرید خود پروتئین بدون چربی، سبزیجات تازه، میوه و غلات کامل را جای دهید. چون باعث کاهش وزن شما می شوند و سلامتی شما را در پی دارند.

 


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *