تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

۷ مورد که قبل از تغییر رژیم غذایی خود باید بدانید

۷ مورد که قبل از تغییر رژیم غذای... ,    منتشر شده در 153 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      447   پرینت       

ما برای زمان صحیح غذا خوردن و روش های تندرستی و سلامتی پافشاری می کنیم و خود را به آسانی در مسیر کاهش وزن قرار می دهیم. اما ممکن است ادامه این مسیر برای بسیاری از ما سخت باشد. در این زمان شاید جایگزینی یک رژیم غذایی مناسب  ایده خوبی باشد. این جایگزینی رژیم غذایی به شکل غذاهای از پیش بسته بندی شده یا آماده شده، کم کالری و غنی شده با ویتامین های ضروری هستند که به راحتی تهیه می شوند. اما جای تعجب نیست اگر بدانید این غذاها به همان اندازه که سالم هستند شکننده نیز هستند.

رژیم غذایی

ما در اینجا شما را با آن ها بهتر آشنا می کنیم. مطالب زیر را در این مورد بخوانید.

۱- آن ها ابزار مفیدی برای کاهش وزن شما هستند:

مطالعات نشان داده است که برنامه های جایگزین رژیم غذایی یک کاتالیزور مؤثر برای کاهش وزن اولیه هستند. دکتر کومار پزشک مرکز کنترل وزن نیویورک می گوید: برنامه های جایگزین یک راه مفید برای تمرکز  و محدود کردن مصرف کالری روزانه است. زیرا بسیاری از آن ها ۲۵۰ تا ۳۵۰ کالری در هر وعده غذایی دارند.

۲- دیگر نیازهای پزشکی ممکن است این برنامه ها را تبدیل به یک شرط بندی هوشمندانه نمایند:

اگر شما به خاطر بیماری یا نیازهای پزشکی باید سریع وزن خود را کم کنید، رژیم غذایی جایگزین یک گزینه سالم است. برای مثال بیمارانی که نیاز به تعویض مفصل دارند و باید ۱۵ کیلو کم کنند، با انگیزه از این روش استقبال می کنند؛ زیرا می خواهند کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند و از شر دردهای زانو خلاص شوند.

رژیم غذایی

۳ – این برنامه ها می توانند یک حس بزرگ از مشارکت را به وجود آورد:

شما قطعاً می توانید سودمندی این برنامه را به یک گروه ارائه دهید یا حتی آن ها را برای یک گروه از رسانه های اجتماعی مطرح کنید. دکتر توری آرمر سخنگوی آکادمی تغذیه رژیم های غذای می گوید: از جنبه اجتماعی موضوع، علاوه بر حفظ سرعت کاهش وزن، می توانید هفته ها آن را ادامه دهید. براساس تحقیقات پشتیبانی گروه های خاص رسانه های اجتماعی در کاهش وزن اثر گذار  و موثر بوده است پس شاید بد نباشد به گروه های اجتماعی کاهش وزن بپیوندید.

۴- آن ها بر اساس مرکز کنترل غذایی و دارویی کشور تنظیم نشده اند:

به خاطر داشته باشید بسیاری از این محصولات بر اساس  مرکز کنترل غذایی و دارویی تنظیم نشده اند و این موجب نگرانی خواهد شد. برخی از این محصولات حتی می توانند با داروهای برخی از بیماران تداخل پیدا کند.

۵- این رژیم های غذایی در دراز مدت ممکن است قابل تحمل نباشد:

زندگی در جریان است و افراد باید خود را با زندگی واقعی تطبیق دهند. ممکن است این وعده های غذایی به راحتی در دسترس باشند، اما آن ها بیش از حد گران هستند. علاوه بر این آن ها اساس رژیم های غذایی سالم نیستند و این نیز یکی دیگر از دلایل ناپایداری استفاده از آن ها است.

رژیم غذایی

 

۶- استفاده متناوب ممکن است یک نوع تندروی باشد:

به جای این که در همه رژیم های غذایی از این جایگزین ها استفاده کنید، بهتر است تنها یک وعده غذایی در روز را انتخاب کنید. اگر شما همراه با یک رژیم غذایی سالم از آن ها استفاده کنید، شما یاد می گیرید چگونه مواد غذایی سالم را انتخاب کنید و به تدریج می توانید این مکمل ها را قطع کنید.

۷- باید در مورد آنچه در آینده پیش می آید فکر کنید:

هرگز یک رژیم غذایی جایگزین هدف نهایی نیست، باید یک برنامه برای جایگزین کردن آن نیز در نظر بگیرید. دکتر کومار می گوید: ایجاد یک شبکه حمایتی مهم است تا کمک کند شما روند کاهش وزن خود را ادامه دهید. مشورت با پزشک، متخصص تغذیه و حتی یک روانشناس کمک می کند تا با خیالی آسوده این محصولات جایگزین را به روش دیگر تغییر یا انتقال دهید و همچنان مسیر کاهش وزن خود را با موفقیت طی کنید. پس هنگام تغییر رژیم غذایی حتما با یک متخصص صحبت کنید و از راهنمایی هایش استفاده کنید.


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *