تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

۵ صبحانه عالی که به کاهش وزن کمک می کنند

۵ صبحانه عالی که به کاهش وزن کمک... ,    منتشر شده در 240 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      983   پرینت       

با اینکه اکثر ما عاشق کم کردن وزن خود هستیم  اما در اولین ساعات روز ممکن است با مشکلاتی روبرو شویم. همه ما با این نوع بیدار شدن سرو کار داریم. زمانی که دیر از خواب بیدار می شوید و با عجله از خانه خارج می شوید مجبور هستید به جای صبحانه، یک کلوچه داغ از نزدیک ترین کافی شاپ تهیه کنید. اگر چه مصرف یک شیرینی خوب برای یک بار اصلاً اشکالی ندارد؛ ولی ممکن است تبدیل به عادتی شود که برای سلامت شما بسیار مضر باشد. انتخاب یک صبحانه ی سالم می تواند یک جزء کلیدی در کاهش وزن شما محسوب شود.

5 صبحانه عالی که به کاهش وزن کمک می کنند

با توجه به تحقیقات انجمن پیشگیری و درمان چاقی، افرادی که کالری بیشتری در صبح و کالری کمتری در شام مصرف می کنند، کاهش وزن سریع تری داشته و احساس سیری طولانی مدتی دارند.

جسیکا کراندال سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی می گوید: قرار دادن پروتئین و فیبر در صبحانه بسیار مهم است. یک صبحانه غنی از کربن موجب بالا و پایین شدن قند خون می شود و در نتیجه ممکن است بعد از ۲ ساعت احساس گرسنگی کنید.

مطالب زیر کمک می کند تا بفهمید چگونه بهینه سازی صبحانه، باعث کاهش وزن می شود.

 

۱- دریافت پروتئین:

تخم مرغ جزء اصلی صبحانه است. خوردن صبحانه با پروتئین بالا، با افزایش احساس سیری در ارتباط است. همچنین باعث کاهش مصرف تنقلات شبانه می شود. اما اگر میزان مصرف پروتئین صبحانه کم شود، توده عضلانی و سوخت و ساز بدن نیز کاهش می یابد. فراموش نکنید بانوان باید حدود ۲۰ گرم پروتئین در صبحانه خود داشته باشند.

۲-دریافت فیبر:

اگر شما غذاهای حاوی فیبر مصرف مصرف کنید به طور خودکار بسیاری از مواد غذایی ناکارآمد مانند کربوهیدرات های ساده و تصفیه شده از رژیم غذایی تان حذف می شود. خوردن غذاهای سرشار از فیبر به کاهش روند سرعت گوارش کمک خواهد کرد و شما احساس سیری طولانی تر و انرژی پایدارتری خواهید داشت. میوه ها و سبزیجات و جودوسر حاوی مقدار زیادی فیبر هستند.

۳- مصرف سبزیجات:

ما به اندازه کافی از میوه ها و سبزیجات به خصوص در صبحانه استفاده نمی کنیم. در واقع آنها باید حدود نیمی از هر وعده غذایی ما باشند در حالی که بسیاری از افراد از خوردن میوه و هر نوع سبزیجات امتناع می ورزند. دکتر توری آرمول سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی می گوید: شما می توانید از فلفل سبز یا کدو سبز برای تهیه املت استفاده کنید یا حتی می توانید سبزیجات را با یک ماده غذایی چرب مصرف کنید. این کار باعث لذت بخش تر شدن استفاده از سبزیجات می شود.

چرا با گیاهخواری وزن کم نمی‌کنیم

۴- مصرف چربی های سالم:

راه دیگر برای سیری طولانی مدت و کم کردن سرعت هضم غذا، خوردن چربی های سالم است. در این صورت انرژی شما آهسته تر آزاد می شود و این باعث می شود سراسر صبح انرژی بیشتری داشته باشید. نان تست و آووکادو یکی از این مواد غذایی است که برای این منظور توصیه شده است. همچنین اضافه کردن آجیل به بلغور جو یا پخت و پز با روغن زیتون، راه های دیگری است که شما می توانید یک دوز از چربی های سالم را کسب کنید.

۵- مصرف چیزهای غیر معمول:

از خلاقیت خود استفاده کنید. غذای صبحانه الزاماً نباید مواد غذایی متعارفی باشدکه در صبحانه استفاده می شود. مثلاً اگر شما تخم مرغ دوست ندارید می توانید از ذرت استفاده کنید. یا می توانید از لوبیا و سبزیجات شب قبل یا چند برش سیب به همراه ماست، پوره کدو، دارچین، جوز هندی و حتی سالاد اسفناج استفاده کنید. این ها چیزهایی هستند که باعث تنوع صبحانه شما می شود و شما را برای خوردن صبحانه ای کامل یاری می دهند.

 

 


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *