تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

۵ استراتژی کاهش وزن

۵ استراتژی کاهش وزن ,    منتشر شده در 189 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      2,012   پرینت       

 

آیا به دنبال کاهش وزن هستید؟ شاید شما با استفاده از یک رژیم غذایی وزن خود را از دست بدهید که البته می تواند بسیار خسته کننده باشد اما خبر خوب این است که از دست دادن وزن در طولانی مدت ، امکان پذیر است. در اینجا ۵ استراتژی ثابت شده، برای از دست دادن وزن معرفی می شود:

 

داشتن یک یادداشت غذایی:

این استراتژی ساده می تواند به شما کمک کند که وزن خود را دو برابر کاهش دهید. مطالعات نشان می دهد که نوشتن آنچه که می خورید می تواند به شما کمک کند که وزن خود را کم کنید و در همان سطح نگه دارید. یک مطالعه نشان داد افرادی که در رژیم غذایی خود یک یادداشت غذایی دارند تا دو برابر بیشتر از کسانی که یادداشت غذایی ندارند وزن کم می کنند. با داشتن برنامه هایی مانند کم کردن وزن من یا تناسب اندام من، شما راحت تر از همیشه وعده های غذایی، تنقلات و نوشیدنی خود راپیگیری می کنید و وزن کم می کنید..

 

اندازه گیری وزن:

شما نباید از وزن کردن خود ترس داشته باشید.گرفتن وزن به طور منظم، یکی از بهترین سلاح های شما در نبرد با اضافه وزن می باشد. با توجه به مطالعه ای که در مجله آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی منتشر شده است، محققان گزارش دادند افرادی که روزانه خود را وزن می کنند، سه برابر بیشتر از کسانی که در این مورد سهل انگاری می کنند وزن از دست داده اند.

5 استراتژی کاهش وزن آیا به دنبال کاهش وزن هستید؟ شاید شما با استفاده از یک رژیم غذایی وزن خود را از دست بدهید که البته می تواند بسیار خسته کننده باشد اما خبر خوب این است که از دست دادن وزن در طولانی مدت ، امکان پذیر است. در اینجا 5 استراتژی ثابت شده، برای از دست دادن وزن معرفی می شود: داشتن یک یادداشت غذایی: این استراتژی ساده می تواند به شما کمک کند که وزن خود را دو برابر کاهش دهید. مطالعات نشان می دهد که نوشتن آنچه که می خورید می تواند به شما کمک کند که وزن خود را کم کنید و در همان سطح نگه دارید. یک مطالعه نشان داد افرادی که در رژیم غذایی خود یک یادداشت غذایی دارند تا دو برابر بیشتر از کسانی که یادداشت غذایی ندارند وزن کم می کنند. با داشتن برنامه هایی مانند کم کردن وزن من یا تناسب اندام من، شما راحت تر از همیشه وعده های غذایی، تنقلات و نوشیدنی خود راپیگیری می کنید و وزن کم می کنید.. اندازه گیری وزن: شما نباید از وزن کردن خود ترس داشته باشید.گرفتن وزن به طور منظم، یکی از بهترین سلاح های شما در نبرد با اضافه وزن می باشد. با توجه به مطالعه ای که در مجله آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی منتشر شده است، محققان گزارش دادند افرادی که روزانه خود را وزن می کنند، سه برابر بیشتر از کسانی که در این مورد سهل انگاری می کنند وزن از دست داده اند. غذا خوردن در خانه: غذا را در خانه درست کنید و از غذاهای فست فودی بپرهیزید. اخیراً یک مطالعه توسط تغذیه بهداشت عمومی منتشر شده است که می گوید: افرادی که فست فود مصرف می کنند و یا در رستوران ها غذا می خورند در هر روز به طور متوسط200 کالری اضافی در مقایسه با کسانی که در خانه غذا مصرف می کند دریافت می کنند. یافته های پژوهشگران نشان می دهد افرادی که به طور مداوم در بیرون غذا می خورند به احتمال زیاد بیشتر به اضافه وزن یا چاقی مبتلا می شوند. با محدود کردن وعده های غذای مصرفی بیرون از خانه سلامت خود را حفظ کنید و در هزینه ها صرفه جویی نمایید. دانستن میزان کالری مورد نیاز بدن: محققان در یک مطالعه نشان دادند: مرگ و میر چاقی افزایش یافته است، مصرف نوشیدنی های غیر مجاز 52 درصد بیشتر شده است و غذاهای سرپایی مثل چیپس سیب زمینی و چوب شور 60 درصد افزایش یافته است. در این تحقیق که حدود ده سال پیش انجام شده بود 45 درصد از آمریکایی ها دارای اضافه وزن یا چاقی بودند که امروزه این عدد در حال نزدیک شدن به 70 درصد است! اخیراً یک بررسی از 72 مطالعه نشان داد که شما به راحتی می توانید در حدود 16 درصد از کالری روزانه خود را بدون احساس نیاز به غذا کاهش دهید. هنگامی که دربیرون غذا مصرف می کنید، بهترین کار این است که نصف آن را مصرف و بقیه را در یک کیسه قرار دهید و در وعده ی بعدی مصرف کنید. خاموش کردن تلویزیون و نگاه نکردن به مواد غذایی: زمانی که شما وقت بیشتری را صرف تماشای تلویزیون و یا خیره شدن به یک صفحه نمایش کامپیوتری می کنید، زمان کمتری را صرف فعالیت بدنی و ورزش می کنید و حتی روی مقدار غذایی که می خورید تاثیر می گذارد. محققان دریافتند: که حتی مشاهده فقط 10 دقیقه مشاهده مواد غذایی ممکن است به هوس و پرخوری شما منجر شود.

غذا خوردن در خانه:

غذا را در خانه درست کنید و از غذاهای فست فودی بپرهیزید. اخیراً یک مطالعه توسط تغذیه بهداشت عمومی منتشر شده است که می گوید: افرادی که فست فود مصرف می کنند و یا در رستوران ها غذا می خورند در هر روز به طور متوسط۲۰۰ کالری اضافی ​​در مقایسه با کسانی که در خانه غذا مصرف می کند دریافت می کنند. یافته های پژوهشگران نشان می دهد افرادی که به طور مداوم در بیرون غذا می خورند به احتمال زیاد بیشتر به اضافه وزن یا چاقی مبتلا می شوند. با محدود کردن وعده های غذای مصرفی بیرون از خانه سلامت خود را حفظ کنید و در هزینه ها صرفه جویی نمایید.

 

دانستن میزان کالری مورد نیاز بدن:

محققان در یک مطالعه نشان دادند: مرگ و میر چاقی افزایش یافته است، مصرف نوشیدنی های غیر مجاز ۵۲ درصد بیشتر شده است و غذاهای سرپایی مثل چیپس سیب زمینی و چوب شور ۶۰ درصد افزایش یافته است.

در این تحقیق  که حدود ده سال پیش انجام شده بود ۴۵ درصد از آمریکایی ها دارای اضافه وزن یا چاقی بودند که امروزه این عدد در حال نزدیک شدن به ۷۰ درصد است!

اخیراً یک بررسی از ۷۲ مطالعه نشان داد که شما به راحتی می توانید در حدود ۱۶ درصد از کالری روزانه خود را بدون احساس نیاز به غذا کاهش دهید. هنگامی که دربیرون غذا مصرف می کنید، بهترین کار این است که نصف آن را مصرف و بقیه را در یک کیسه قرار دهید و در وعده ی بعدی مصرف کنید.

 

خاموش کردن تلویزیون و نگاه نکردن به مواد غذایی:

زمانی که شما وقت بیشتری را صرف تماشای تلویزیون و یا خیره شدن به یک صفحه نمایش کامپیوتری می کنید، زمان کمتری را صرف فعالیت بدنی و ورزش می کنید و حتی روی مقدار غذایی که می خورید تاثیر می گذارد. محققان دریافتند: که حتی مشاهده فقط ۱۰ دقیقه  مشاهده مواد غذایی ممکن است به هوس و پرخوری  شما منجر شود.

 


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  یک دیدگاه

یک پاسخ به “چاقی و ارتباط آن با عزت نفس پایین”

  1. دورود بر شما
    مرسی از مطالب خوبتان
    مستدام باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *