تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

یک ظرف سبزیجات با پروتئین بالا برای افراد رژیمی

یک ظرف سبزیجات با پروتئین بالا ب... ,    منتشر شده در 214 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      1,113   پرینت       

امروزه افراد بسیاری وجود دارند که به دلیل حساسیت به انواع گوشت، و یا حتی گرفتن رژیم های لاغری و یا به دلیل علاقه ی شخصی  به حیوانات و جلوگیری از کشتار و آزار آن ها از خوردن گوشت و فراورده های مربوط به آن امتناع می ورزند و یا مصرف آن را به حداقل می رسانند. حتی در کشورهایی مثل هند گیاهخواری و خوردن سبزیجات ریشه ی تاریخی و مذهبی هم دارد. بعضی از گیاهخواران علاوه بر گوشت از منابع دامی مثل تخم مرغ، شیر  امتناع می کنند و حتی از پوشیدن لباس هایی که از چرم حیوانات درست شده باشند پرهیز می کنند.

یک ظرف سبزیجات با پروتئین بالا برای افراد رژیمی

اما با تمام اوصاف باید بدانیم پروتئین بدن باید تأمین شود و مواد غذایی دیگری جایگزین این ماده ی حیاتی و  مورد نیاز بدن شوند تا بدن دچار کمبود پروتئین نشود و دچار بیماری هایی که به کمبود پروتئین مربوط هستند نشوید.

گیاهخواران معمولاً وزن کمتری نسبت به دیگر انسان ها دارند. پژوهش ها نشان می دهد دلیل علمی کافی برای خوردن گوشت، حداقل برای یک بار در هفته، وجود دارد. با این وجود  اگر شما هم گیاهخوار و عاشق سبزیجات هستید می توانید یک ظرف سبزیجات پر از پروتئین تهیه کنید و از  خوردن آن لذت ببرید.

یک ظرف سبزیجات با پروتئین بالا برای افراد رژیمی

گیاهان و سبزیجات با پروتئین بالا:

گیاهی عطر دار و خوش رایحه مانند زنجبیل، کلم بروکلی، انواع غلات به ویژه نخود و عدس، پنیر، کره ی بادام زمینی، نخود فرنگی، اسفناج، کلم، آووکادو و ذرت از جمله موادی است که با آن می توانید کمبود پروتئین بدن را جبران کنید و از تهیه ی آسان و خوردن آن ها لذت ببرید و دیگر نگران مشکلات کمبود پروتئین را نداشته باشید و با خیال راحت رژیم سبزیجات داشته باشید.

 


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *