لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران
btnmenu
telegram-drsalamat

یک روش ساده برای کاهش وزن: قبل از غذا آب بخورید.

 مجله سلامتمقالات سلامت ,     منتشر شده در95 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      17

    اشتراک گذاری مطلب :
  • facebook
  • twt
  • google

یک روش ساده برای کاهش وزن:  قبل از غذا آب بخورید.

نوشیدن مقدارفراوانی آب معمولا دررژیم های کاهش وزن توصیه می شود،اما مطالعات علمی محدودی درموردتاثیر این روش درمانی انجام شده است.

در زیر به ۲ مقاله که به تازگی در این مورد منتشر شده ،اشاره می گردد:

محققان دانشگاه بیرمنگام نشان دادند نوشیدن ۲ لیوان آب نیم ساعت قبل از وعده اصلی غذا ممکن است به افراد چاق برای کاهش وزن کمک کند. در این مطالعه ۱۲ هفته ایی که بر روی افراد بزرگسال چاق انجام شد ، مشخص گردید مصرف آب قبل از ۳ وعده اصلی باعث کاهش وزنی در حدود ۴ تا ۵ کیلوگرم بیشتر از گروه کنترل که آب نمی خوردند می شود.

 درمطالعه دیگری تاثیر مصرف یک ونیم لیترآب مازادبرنیازمعمول،برروی وزن، شاخص توده بدنی و میزان چربی بدن درزنان دچاراضافه وزن بررسی شد.

مطالعه برروی ۵۰زن چاق ودارای اضافه وزن انجام شد،داوطلبان روزانه ۵۰۰میلی لیتر آب ،۳باردرروز،نیم ساعت قبل ازوعده های صبحانه،ناهار وشام نوشیدند.این یک ونیم لیترآب ،مازادبرنیازروزانه این افرادبوده که ۸هفته ادامه داشت.

بعداز۸هفته تمام پارامترها ازجمله وزن،شاخص توده بدنی وضخامت چربی زیر پوستی کاهش  یافت.

محققان معتقدند: خوبی این یافته ها در سادگی اجرای آنست ، ترکیب یک رژیم غذایی سالم با فعالیت بدنی مناسب  واین روش کمکی  منجر به کاهش وزن بیشتر می شود.

حلیمه کریمی کارشناس ارشدتغذیه

References:

Helen, M; et al. Efficiency  of Water  Preloading befor  Main Meals as a Strategy for Weight Loss IN Primary Care Patients With Obesity. Obesity. 2015.

Vij, VA; et al. Effect of Excessive Water Intake on Body Weight, Body Mass Index,Body Fat,and Appetite of Overweight Female Participants. J.Nat.Sci.Biol.Med.2014 Jul;5(2),340-344.

  بدون دیدگاه