btnmenu
telegram-drsalamat

چگونه پیاده روی کنم تا خوش اندام بمانیم ؟

 مجله سلامتمقالات سلامت ,     منتشر شده در103 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      71

    اشتراک گذاری مطلب :
  • facebook
  • twt
  • google

چگونه پیاده روی کنم تا خوش اندام بمانیم ؟

چگونه پیاده روی کنم تا خوش اندام بمانیم ؟  

پیاده روی ورزش بسیار خوب برای همه افراد است. اگر شما نیز احل پیاده روی کردن هستید و نیتتان از پیاده روی این است که کالری بیشتری بسوزانید این مقاله به شما کمک می‌کند.

پیاده روی فعالیت بسیار مفیدی است برای  اینکه عضلات را تقویت ‌کند وبرای مهمترین عضله بدن یعنی قلب نیز مفید است. پیاده روی در هر زمان و مکانی می‌تواند انجام شود و اگر به درستی انجام شود می‌تواند کالری بسوزاند. البته اگر شما به قصد کنترل وزن پیاده روی می‌کنید باید شدت فعالیت بدنیه خود را افزایش داده تا میزان کاهش وزن را به حداکثر برسانید. در ااین مقاله روش هایی و راههایی برای اینکه بتوانید با راه رفتن کالری بیشتری بسوزانید و به وزن ایده ال خود برسید توصیه شده است.

 

پیاده روی با ریتم و سرعت تند باعث شده نه تنها  قلبتان تقویت شود بلکه از  خطر بیماریه قلبی و  از افسردگی جلوگیری شود .

برای پیاده روی  روزانه خودمتکی به زمان و مکان خاصی نباشید وجای خاصی مانند یک پارک یا یک منطقه خاص را در نظر نگیرید درصورتی که خود را محدود کنید آنگاه پس از مدتی، پیاده روی برایتان تبدیل به امری تکراری و کسل‌کننده خواهد شد و بدن شما به این نوع تمرین عادت کرده و روند کاهش وزنتان به کندی انجام شده و این باعث شده انگیزه در شما کم شده و شما در اندک زمانی این عادت مثبت را کنار خواهید گذاشت.
بنابراین برای روزمره نشدن پیاده‌روی مسیرهای متنوعی را انتخاب و سعی کنید با گام‌های بلند و سریع پیاده‌روی کنید تا شربان قلبتان بالا رفته و بدن در دوره چربیسوزی قرار بگیرد وقلبتان تحت‌فشار قرار گیرد و از نظر عضلانی تقویت شود. شما با پیاده رویه تند تعریق کرده که مزایایه تعریق این است که از طریق تعریق سموم بدن را دفع شده و روند آب کردن چربی‌های بدن را سرعت میبخشد .

زمانی که شما فعالیته بدنی ندارید و کم باشد رونده سوختوسازه بدنتان کم شده و در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌شود.زمانی که شما پیاده روی میکنید کالری دی حین فعالیت میسوزانید و جالب این است که تا ۶ ساعت بعد از تمرین خون بدنه شما هنوز به رونده چربی سوزیه خود ادامه میدهد حتی در حاله استراحت .شما میتوانید  با خم و راست کردن عضلات در ورزش منظم، میزان سوخت و ساز فزونی دهید ؛ به‌ویژه اگر بکوشید از طریق کاهش جذب کالری وزن بدنتان را کم کنید.

وقته خوب که شما میتوانید به پیاده روی بپردازید صبح و بعد از ظهر  میباشد شما میتوانید با دوش گرفتن بهروند کاهشه وزن خود کمک کنید .
اگر شما شاغل هستید تلاش کنید مسیری را که با تاکسی   تا سر کار خود میروید پیاده راه بروید، حتی می‌توانید ماشین خود را در جایی دورتر پارک کرده و تا اداره پیاده بروید. این امر به شادابی روحیه شما و اگر اضافه وزن دارید به کاهش وزنتان کمک می‌کند.

اگر بخواهید پیاده رویه خوبی داشته باشید ، باید ۳ یا ۴ روز در هفته، بین ۳۰ تا۶۰ دقیقه تمرین کنیم؛ یعنی با سرعتی بیشتر از ریتم پیاده‌روی معمولی راه برویم. به این ترتیب علاوه بر سلامته بدن و قلبتان ، می‌توانیم میزان چربی خون را نیز کاهش دهیم.

همیشه اب بنوشید  ۷۰ درصد از بدنه شما اب تشکیل داده .نوشیدن آب قبل از پیاده روی توصیه می‌شود، یعنی ۲۰ تا۳۰ دقیقه قبل از شروع پیاده روی یک لیوان اب  و دیگر ۵ دقیقه پیش از شروع حرکت یک لیوان اب نوشیده شود. البته بهتر است به‌جای سطح سخت و آسفالت و سنگفرش، زمین‌های نرم و خاکی را برای پیاده روی انتخاب کرد.د رهنکامی که پیاده روی میکنیم بدن اماده میشود با سرعتی ثابت و مداوم تمرین کنیم، این هم نیاز دیگری است که به ما اجازه می‌دهد به‌طور موثری چربی بسوزانیم.

برای مصرف کالری لازم است بدن ما به‌طور دائم در تمام مدت ورزش، در وضعیت سوزاندن چربی باشد. پیاده روی فعالیتی مداوم و تدریجی است، بنابراین فرد با وجود نداشتنه امادگیه جسمانی میتواند پیاده روی را انجام دهد و به وضعیت سوزاندن چربی بپردازد

موسیقی گوش کنید:

موسیقی با ریتم تند وضرب اهنگ گوش دهید تا انگیزه و توانتان را در حین ورزش بالا ببرد .مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که هنگام ورزش کردن به موسیقی‌های دارای ضرباهنگو ریتم  ورزشی گوش می‌کنند سخت‌تر و طولانی‌تر از افرادی که بدون موسیقی ورزش می‌کنند به فعالیت می‌پردازندوروند خسته شدن در حین ورزش در انها کم شده و عملکرد بهبود میابد ..

از شیبها استفاده کنید:

اگر بر روی تردمیل پیاده راه میروید ار شیب هم استفاده کرده و اگر بیرون از خانه پیاده روی می‌کنید مسیر خود را طوری طراحی کنید که شامل سطوح شیب دار و تپه‌های کوچک باشد.اگه به پارک برا پیاده روی میروید پارکی را انتخواب کنید که مصیره کوتاهی را شیب داشته باشد .شما با راه رفتن بر رویه سطوح شیبدار ضربانه قلبه خود را بالا برده و بنابراین چربی سوزی میکنید .. سعی کنید کامها و ضرباته پایه خود را در هنگامه بالا رفتن کنترل کرده و مانند زمانی راه روید که رویه سطح صاف پاده روی میکنید .با افزودن مقداری شیب به پیاده روی خود، علاوه بر مصرف کالری بیشتر، استقامت شما نیز افزایش خواهد یافت و عضلات شما قوی خواهند شد.

کمی سنگینی :

در هنگامه پیاده روی شما میتوانید با یک کار راحت کالریه بیشتری بسوزانید یکی از این راهکارها اضافه کردن وزنه اضافست  .شما میتوانید با پوشیدن یک جلغه سنگین و یا استفاده از کوله پشتی این کار را انجام دهید البته باید توجه کنید که در هنگام استفاده از کوله از دو بند استفاده و کوله استاندارد باشد که نا هنجاری ایجاد نکرده و از به دست گرفتن وزنه جلوگیری کنید چون امکان دارد به شما اسیب برساند .

اکرم مهری کارشناس ورزش

  بدون دیدگاه