تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

چگونه نارسایی قلبی خود را چک کنید

چگونه نارسایی قلبی خود را چک کنید ,    منتشر شده در 96 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      242   پرینت       

روزانه مواظب علائم خود باشید: اگر شما با بیماری های قلبی یا نارسایی احتقان قلب به طور خاص زندگی می کنید، تغییرات در بدن شما باقی می مانند. هنگامی که علائم به سراغ شما می آیند آن ها را بنویسید. آیا شما تنگی نفس دارید؟ آیا دست و پای شما تورم دارد؟ آیا شما سرفه می کنید؟ اگر متوجه هر علامت جدید شدید به پزشک خود مراجعه کنید.

چگونه نارسایی قلبی خود را چک کنید
ورزش:

فعال باشید. ورزش برای زمانی که شما دچار بیماری قلبی می شوید، فوق العاده خوب است و می تواند کلسترول و فشار خون شما را کاهش دهد و به شما در کم کردن وزن کمک می کند. اگر می توانید روزانه حرکت داشته باشید و حداقل ۵ روز در هفته ۳۰ دقیقه فعالیت کنید. با راه رفتن، دوچرخه سواری و شنا عضلات خود را قوی کنید که این برای قلب بسیار مفید است. قبل از شروع یک برنامه ی ورزشی جدید که برای شما بی خطر باشد با پزشک مشورت کنید.

نقش گرم کردن در ورزش های چربی سوز
کنترل فشار خون شما:

هر روز فشار خود را چک کنید. یک راه ایده آل برای کنترل فشار خون، شیوه ی زندگی سالم و استفاده از دارو است. اگر فشار خون شما تغییر کرد با پزشک خود مشورت کنید.
مایعات:

اگر شما نیاز به محدود کردن مقدار مایعاتی که هر روز دریافت می کنید، دارید از پزشک خود سؤال بپرسید. به یاد داشته باشید مایع فقط نوشیدنی که هر روز می خورید نیست بلکه یخ، بستنی، آبنبات سخت، شربت، ژلاتین و سوپ را نیز شامل می شود. افزایش وزن سریع می تواند نشانه ای از این باشد که شما در حال ایجاد مایع هستید.

نقش آب در زندگی ورزشکاران

 خوردن غذای سالم:

در هر وعده ی غذایی نیمی از بشقاب خود را با میوه و سبزیجات پر کنید. برخی غلات سبوس دار و لبنیات کم چرب یا بدون چربی نیز می تواند به شما کمک کند. چربی های جامد، غلات تصفیه شده و قندها را به حداقل برسانید.
سدیم:

مصرف سدیم می تواند فشار خون شما را بالا ببرد، باعث تورم در پاها و تنگی نفس در شما شود.
کنترل وزن:

اضافه کردن وزن ممکن است به قلب شما صدمه بزند. یک راه برای رسیدن به یک وزن مناسب پیدا کنید. ورزش و رژیم غذایی مناسب یک شروع خوب است که وزن شما را متناسب و کلسترول و فشار خون را نیز کنترل خواهد کرد.

چند حقیقت در مورد ورزش کردن
مدیریت استرس:

داشتن بیماری های قلبی می تواند شما را خشمگین، افسرده و یا مضطرب کند. داشتن استرس می تواند به حمله ی قلبی منجر شود. راه هایی برای کاهش استرس خود پیدا کنید. با کسی که به شما نزدیک است صحبت کنید. مدیتیشن، یوگا و تنفس مصنوعی انجام دهید.

سیگار کشیدن:

سیگار کشیدن شانس شما را برای حمله ی قلبی بالا می برد و فشار خون شما را نیز افزایش می دهد و سبب آسیب رساندن به عروق خونی که خون را به قلب می رسانند می شود.
مصرف دارو:

گاهی اوقات تغییر در شیوه ی زندگی کافی نیست و شما ممکن است به دارو نیاز داشته باشید. داروها، فشار خون و کلسترول را کاهش می دهند و از لخته شدن خون جلوگیری می کنند و حتی احتمال حمله ی قلبی را در شما کاهش می دهند.

آنفلوانزا در زمستان و بهار

کلسترول خود را کنترل کنید:

کلسترول بد می تواند به مشکلات قلبی منجر شود. شما باید سطح کلسترول خود را در حد نرمال نگه دارید. گاهی اوقات رژیم غذایی و ورزش کافی برای کنترل کلسترول کافی نیست و پزشک شما ممکن است برایتان دارو تجویز کند.


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *