تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

چه کسی زودتر غذایش را تمام کرد؟

چه کسی زودتر غذایش را تمام کرد؟ ,    منتشر شده در 187 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      84   پ       

چه کسی زودتر غذایش را تمام کرد؟

چه کسی زودتر غذایش را تمام کرد؟

با کمی توجه به اطرافیان خود،  حتما این مطلب را تایید خواهیدکرد که بیشتر افراد مبتلا به اضافه وزن ، قبل از بقیه ی همراهانشان غذای خود را تمام می کنند .در حالیکه ممکن است مقدار غذایشان بسیار بیشتر از سایرین باشد.

در حقیقت این افراد کمتر از دیگران به طعم و مزه ی غذاهای مختلف توجه کرده و کمتر ، از غذاخوردن  لذت می برند اما متاسفانه دیرتر سیر می شوند و یا زمانی دست از غذا می کشند که دچار دل درد یا تنگی نفس شده باشند  و این مسئله موجب پرخوری و ریزه خواری بیشتری در ساعات بعدی روز می شود.

تحقیقات نشان میدهد  بیش از ۹۴٫۵% از افراد مبتلا به چاقی ، کمتر از ۶دقیقه زمان صرف خوردن وعده های غذایی اصلی خود می کنند  و کمتر از ۱۰ بار یک لقمه را می جوند.

کاهش سرعت غذا خوردن علاوه بر تاثیر مثبتی که در افزایش آرامش روانی و لذت بیشتر از غذاخوردن دارد، به مغز هم  این امکان را میدهد که با ترشح هورمون های سیری ،این احساس عمیق و واقعی را به انسان القا کرده و بصورت کاملا طبیعی مانع از پرخوری شود.

با چند تمرین ساده میتوانید احساس سیری عمیق تری داشته و زودتر از خوردن دست بکشید :

۱٫لقمه ها را کوچکتر بردارید.

۲٫قاشق را کاملا پر نکنید.

۳٫غذا را بیشتر بجوید (بشمرید!)

۴٫به مزه ها بیشتر توجه کنید(مزه مزه کنید)

۵٫لقمه را سریع قورت ندهید و چندلحظه تامل کنید.

۶٫هنگام غذاخوردن قاشق را در دستتان نگه ندارید و درکنار بشقاب بگذارید.

۷٫بهتر است حداقل ۱۵دقیقه برای خوردن وعده های اصلی غذایی ،زمان صرف کنید.

۸٫ آغاز خوردن با (آب  +  سالاد یا سوپ رقیق  + غذای اصلی)

سمانه رازقی کارشناس تغذیه

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *