تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

چند حقیقت در مورد ورزش کردن

چند حقیقت در مورد ورزش کردن ,    منتشر شده در 140 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      1,304   پرینت       

ورزش قوای مغزی را تقویت می کند.

ورزش نه تنها باعث تقویت بنیه و جسم شما می شود، بلکه به عملکرد مغزتان هم کمک می کند. ورزش سطح انرژی بدن را بالا برده و همچنین میزان سوتونین موود در مغز را که باعث افزایش کارکرد آن می شود، آشکار است که فعالیت بدنی بالایی دارند یا ورزش می کنند، کارائی بسیار بالاتری در محل کار دارند.

ورزش استرس را از بین می برد.

زمانی که تمریناتتان را شروع کردید، در کلیه ی جنبه های زندگی با استرس بسیار کمتری مواجه خواهید شد. هر چه استرس شما کمتر باشد، تند مزاجی و زود رنجی تان نیز کمتر خواهد شد.

چند حقیقت در مورد ورزش کردن

ورزش به شما انرژی می دهد.

وقتی قدرت و استقامت بدنی تان را تقویت کردید، انجام کارهای روزانه مثل حمل خریدهای خانه یا بالا رفتن از پله ها برایتان ساده تر خواهد شد و این مسئله باعث می شود در طول روز بسیار پر انرژی تر باشید.

ورزش به ایجاد رابطه ها کمک می کند.

مطمئنا ورزش کردن به همراه کسی دیگر، همسر، خواهر یا برادر، یا یک دوست، در تقویت رابطه تان با او بسیار مثمر ثمر خواهد بود. علاوه بر این متخصصین عقیده دارند که ورزش اگر به صورت جمعی یا دونفره انجام شود، لذت بخش تر می شود. کسانی که برای ورزش کردن خود یک همراه دارند، نسبت به کسانی که تنهایی ورزش می کنند در ادامه ی تمرینات خود پایدارتر هستند و بیشتر به اهدافشان دست پیدا می کنند.

خریدکپسول لاغری پرپین آلا

 

ورزش از بروز بیماری ها جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان داده است که ورزش می تواند بروز بیماری های قلبی، سکته، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع دو و پوکی استخوان جلوگیری می کند. از آنجا که ورزش باعث تقویت عضلات و مفاصل می شود، از بسیاری دردهای دوران میانسالی که بخاطر عدم فعالیت فیزیکی ایجاد می شود، می کاهد.

ورزش

ورزش اجازه می دهد بیشتر بخورید.

حجم عضلانی کالری بیشتری نسبت به چربی های بدن می سوزانند. از این رو، هرچه عضلات بدنتان بیشتر باشد، میزان سوخت و ساز بدنتان حین استراحت بیشتر خواهد شد و وقتی هم که ورزش می کنید کالری بیشتری می سوزانید.

حتی یک وعده غذای چرب هم به کبد آسیب می رساند

ورزش کارائی تان را بالا می برد.

بعد از چند هفته ورزش منظم، ممکن است لباستان طور دیگری در تنتان بایستد و احساس کنید که شکل عضلانتان متفاوت شده اند. ورزش مداوم، عضلات را تقویت می کند، انعطاف پذیری تان را بیشتر می کند و کارائی شما را هم ارتقا می بخشد.

اکرم مهری

کارشناس ارشد حرکات اصلاحی

 


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *