تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

نقش گرم کردن در ورزش های چربی سوز

نقش گرم کردن در ورزش های چربی سوز ,    منتشر شده در 91 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      265   پرینت       

هدف اصلی گرم کردن آماده سازی فرد در جنبه های روانی و فیزیولوژیکی برای فعالیت ورزشی می باشد. گرم کردن شامل فعالیت هایی با شدت کم تا متوسط به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه می باشد. گرم کردن دلایل فیزیولوژیکی زیادی دارد که تعدادی از آن ها عبارتند از:

  1. تسهیل در افزایش فعالیت آنزیم ها و واکنش های سوت و سازی
  2. افزایش جریان خون و انتقال اکسیژن
  3. کاهش زمان انقباض و بازتاب
  4. افزایش کشسانی و تحریک پذیری بافت همبند

گرم کردن شامل دو بخش تمرینات مقدماتی یا عمومی و بخش تمرینات اصلی یا اختصاصی می باشد.

نقش گرم کردن در ورزش های چربی سوز

الف) تمرینات مقدماتی جهت گرم کردن در دو بخش تمرینات کششی جهت انعطاف پذیری و حرکات نرمشی جهت توسعه قدرت عضلات می باشد. در بخش اول تمرینات مقدماتی یعنی بخش تمرینات کششی حرکات باید جهت افزایش دامنه حرکت مفاصل عمده بدن حداقل ۱۰ بار پیش از انجام فعالیت صورت گیرند. حرکات نرمشی پس از تمرینات عمومی کششی اجرا می شوند باید مختص گروهای عضلانی بزرگ به ویژه آن هاییذکه در ورزش مورد نظر کاربرد زیادتری دارند.

گرم کردن نرمشی نباید از ۵-۱۰ دقیقه بیشتر به طول انجامد.

ب) تمرینات اصلی مرحله گرم کردن که شامل ۳-۵ دقیقه است. این مرحله از تمرین حداقل دو هدف را دنبال می کند. اولین هدف شامل افزایش درجه حرارت و جریان خون عضلانی است که به طور ویژه در ورزش مورد نظر استفاده می شود و هدف دیگر تامین حرارت مناسب بدن جهت هماهنی های دست، پا، چشم و سازگاری های عصبی-عضلانی است. در اغلب مطالعات ورزشی دمای بدن را پس از گرم کردن به صورت تخمینی در آستانه یا ابتدای تعریق می دانند که توسط فرد به صورت حسی قابل درک است.

 

اکرم مهری

کارشناس ارشد حرکات اصلاحی


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *