تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

فواید ورزش پیلاتس

فواید ورزش پیلاتس ,    منتشر شده در 218 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      191   پ       

فواید ورزش پیلاتس

فواید ورزش پیلاتس

باتوجه به کم تحرکی افراد در جامعه ماشینی و بالا رفتن وزن افراد ورزش جایگاه ویژه ای در میان مردم پیدا کرده است .تنوع ورزش ها با توجه به توانایی ها وعلایق مردم و شکل گرفتن ورزشهای جدید متناسب با نیازهای جامعه است.

ورزش علاوه بر تناسب اندام باعث شادابی سلامت روح،جلوگیری از بیماریها وبهبود آسیب ها میشود.

پیلاتس باعث افزایش انعطاف و قدرت میشود.بدون اینکه عضلات را حجیم کند یا از بین ببرد.تمرینات پیلاتس برای هر سن و جنسی مناسب است.با تمرینات مکرر وتدریجی باعث ایجاد هماهنگی طبیعی میشود.

ابداع کننده این ورزش آقای ژوزف پیلاتس با استفاده از سه اصل قدرت تعادل وانعطاف این ورزش راطراحی کرده است .وی نام این ورزش را علم کنترل بدن یا کنترلوژی نامیده است.

بهترین فایده پیلاتس افزایش استقامت عضلات است.

رشته‌های ورزشی و بدنسازی که توان قلبی – عروقی و تنفسی را افزایش می‌دهند، حرکاتی هستند که به صورت جهشی و پرشی انجام می‌شوند. انجام این حرکات برای افراد سالمند یا آسیب‌دیده از ناحیه مفاصل، عضلات و استخوان‌ها غیرقابل اجرا است، اما در پیلاتس بدون این پرش‌ها و جهش‌ها تنها با تمرکز و کنترل تنفس و بدون ایجاد هرگونه عارضه‌ای می‌توان به اهداف فوق یعنی رسیدن به جسم و روان سالم و حفظ آن دست یافت.

با انجام تمرین‌های پیلاتس، تمام عضلات بدن تقویت می‌شوند، دردهای مفصلی کاهش می‌یابد و در ورزشکاران حرفه‌ای با افزایش حاشیه امنیتی عضلات بدن باعث کاهش آسیب‌دیدگی آنها می‌شود. با اجرای تنفس‌های صحیح دم و بازدم، توان و حجم ریوی فرد افزایش می‌یابد. از آنجا که فرد در تمام مدت انجام حرکات پیلاتس کاملا روی تنفس و انقباض‌ها و کشش‌های عضلانی خود کنترل دارد این امر باعث افزایش تمرکز فکری و حضور ذهن می‌شود.

هشت اصل اولیه وپایه پیلاتس:

  • آرامش
  • تمرکز
  • هماهنگی
  • جهت دهی مناسب
  • تنفس
  • حرکت
  • مرکزسازی
  • وضع وحال تمرین

 ﭘﯿﻼﺗﺲ می تواند باعث درﻣﺎن دردھﺎی ﻣﺰﻣﻦ ﭘﺸﺖ و ﮐﻤﺮ شود.ﺑﻮاﺳﻄﻪ ﺗﻤﺮﻳﻨﺎت ﺗﺮﮐﯿﺒﻲ ﺗﻘﻮﻳﺖ کننده ﻋﻀﻼت ﺗﻨﻪ، ﺗﺠﺪﻳﺪ ﺗﻌﺎدل و آراﻣﺶ ﺑﺪن ھﻤﺮاه ﺑﺎ وﺿﻌﯿﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﺴﻤﺎﻧﻲ، ﭘﯿﻼﺗس از دردھﺎی ﭘﺸﺖ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی ﻣﻲ ﮐﻨﺪ و در درﻣﺎن درھﺎی ﻣﺰﻣﻦ ﮐﻤﺮ و ﭘﺸﺖ ( ﻧﻪ درد ھﺎی ﺣﺎد ) ﻣﻔﯿﺪ اﺳﺖ.

مضرات:

چنانچه حرکات پیلاتس زیر نظر مربی انجام نشود باعث:

کشیدگی عضلات

روی هم افتادن رباطها

گرفتگی و اسپاسم عضلات

آسیب دیدگی مفاصل

اکرم مهری کارشناس ورزش

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *