تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

فواید تمرین در آب

فواید تمرین در آب ,    منتشر شده در 196 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      350   پرینت       

تمرین در آب عمیق می تواند نقش مهمی را در توانبخشی با آب بازی کند.

روانی حرکات و این حقیقت که بیمار نیاز به دانستن شنا ندارد این امکان را برای برنامه های تمرین در آب ایجاد می کند که در زمینه های گوناگون برای بیماری های مختلف استفاده شوند.

 تمرین در آب

فواید درمانی تمرین در آب

مشهودترین فایده تمرین در آب عمیق این است که تماس یا برخوردی با کف استخر یا دیواره ها وجود ندارد.

بنابراین تمرین در آب می تواند به عنوان یک زنجیره حرکتی باز مورد استفاده قرار گیرد.

به علت اینکه جاذبه بر خلاف شناوری عمل می کند تاثیر در آب بندرت مشهود است.

زمانی که فرد با زمین در تماس است (نشسته یا خوابیده) جاذبه روی اندام تحتانی و مهره ها تاثیر فشاری دارد.

در هنگام تمرین در آب عمیق حالت شناوری بدن را حمایت می کند و از مفاصل تحمل کننده وزن محافظت می کند.

به علت اینک مقدار باری که بر بدن تحمیل شده در اثر شناوری است، دردی بر اثر نیروی برخورد کننده در هنگام تمرین وجود ندارد.

فواید تمرین در آب

 

شیرین عزیز آبادی

کارشناس ارشد رفتار حرکتی


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  ۲ دیدگاه

2 پاسخ به “بی اشتهایی عصبی”

  1. ملیسا گفت:

    مطلب خیلی مفیدی بود تشکر

  2. صالح گفت:

    سلام مقاله خوبی بود.تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *