Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/drsalama/public_html/wp-includes/theme.php on line 875

تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

فشار خون بالا و تغذیه

فشار خون بالا و تغذیه ,    منتشر شده در 27 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      102   پرینت       

برای درمان فشار خون، تغذیه سالم و همچنین کم سدیم (کم نمک) مهم است.
اگر مصرف نمک از ۱۲-۱۵ گرم در روز به روزانه ۴-۶ گرم در روز کاهش پیدا کند، این باعث می شود که فشار خون متوسط ​​در به حدود ۱۰-۱۵ میلی متر در هر بیمار با فشار خون بالا برسد. کاهش قابل توجه کاهش فشار خون می تواند از طریق کاهش نمک در روز تا ۳ گرم حاصل شود.
مصرف بیش از حد نمک، به عنوان مثال کلرید سدیم و  یا نمک آشپزخانه برای بدن بد است. این باعث انقباض عروق خونی می شود و به همین ترتیب موجب افزایش فشار خون و فشار خون بالا می شود.

علاوه بر این، در مورد بیماری های خاصی، به عنوان مثال نارسایی قلبی، بیماری کلیوی و کبدی، نمک بسیار دشوار از بدن خارج می شود، و این بدان معنی است که ممکن است اثرات این بیماری را افزایش دهد.

فشار خون بالا و تغذیه

نسبت سدیم به پتاسیم به غیر از مصرف سدیم یا نمک نقش مهمی دارد. اثر مثبت رژیم غذایی غنی از پتاسیم به علت افزایش دفع سدیم و آب توسط کلیه است. رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات همچنین باعث کاهش فشار خون می شود.

کلسترول یکی از مهمترین عوامل خطر بیماری قلبی عروقی است. ثابت شده است که اسیدهای چرب اشباع نشده در ماهی و روغن های گیاهی باعث کاهش سطح کلسترول و فشار خون می شوند.

با این حال، لازم به ذکر است که کاهش نمک و تغییر در رژیم غذایی سلامتی واقعی به ارمغان می آورد، اگر با سایر اقدامات همراه باشد: کاهش وزن، مصرف الکل محدود، افزایش فعالیت بدنی و کاهش استرس مزمن با توجه به فشار خون مضر است.

 


درباره نویسنده :
مهشاد بختیاری
لوگو دکتر سلامت
مهشاد بختیاری
نظام پزشکی : ت - 6648 کارشناس تغذیه ، فارغ التحصیل از دانشگاه علوم تحقیقات تهران اپراتور لاغری موضعی در کلینیک سلامت

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *