تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

عوامل موفقیت در گرفتن رژیم غذایی

عوامل موفقیت در گرفتن رژیم غذایی ,    منتشر شده در 313 روز پیش ,      یک دیدگاه ,      420   پرینت       

عوامل موفقیت در گرفتن رژیم غذایی

عوامل موفقیت درگرفتن رژیم غذایی

عوامل بسیاری می‌تواند در موفقیت یا عدم موفقیت رژیم غذایی شما دخالت داشته باشد که شامل موارد زیادی مانند حالت روانی و خلق و خوی شما، سبک زندگی و… می‌شود.

در این مقاله به هشت نکته اساسی که می‌تواند سبب موفقیت شما در رژیم گرفتن شود اشاره می‌گردد:

۱-  اهدافتان را هوشمندانه انتخاب کنید: زمانی که تصمیم می‌گیرید رژیمتان را آغاز کنید سعی کنید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و تمام جزئیات را به دقت بنویسید. از چه زمانی می‌خواهید برنامه‌تان را آغاز کنید؟ برای شروع به چه چیزی نیاز دارید؟

۲-  سعی کنید اهدافتان قابل اندازه‌گیری باشد و آن‌ها را کمی کنید. مثلاً مشخص کنید در روز چه مقدار می‌خواهید پیاده‌روی یا ورزش کنید. ورزش شما چقدر طول می‌کشد. هر هفته نتایج به دست آمده را بررسی و نسبت به هفته قبل مقایسه کنید. برنامه و اهدافتان را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت آن را مشخص کنید.

۳-  اهدافتان را متناسب با شرایط خودتان انتخاب کنید. هرگز خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. شما ویژگی‌های جسمی و روانی خاص خود را دارید و بنابراین واکنش بدنی و روانی شما نسبت به رژیم ممکن است متفاوت باشد و مقایسه‌های ناآگاهانه می‌توانند سبب تضعیف روحیه شما  و در نهایت شکست رژیم شود.

۴-  برنامه زمانی دقیقی داشته باشید. زمان بندی و مدیریت زمان بسیار مهم است. تاریخ شروع قطعی برنامه کاهش وزن خود را مشخص کنید و براساس آن برنامه زمانی غذایی و ورزش خود را مشخص کنید.

۵-  برای خود هدف‌گذاری داشته باشید. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کنید. اهداف کوتاه مدت شما را مجبور می‌کند برنامه روزانه را رعایت کنید و اهداف بلند مدت به شما انگیزه ادامه مسیر را می‌دهد.

۶-  بر روی فرآیند تمرکز کنید. به جای توجه به هدف نهایی بر روی فرآیند رژیم تمرکز داشته باشید و براساس برنامه خود پیش بروید و عجله نداشته باشید.

۷-  برای شکست‌ها و موانع برنامه‌ریزی کنید. شکست بخش طبیعی زندگی هر فرد است . سعی کنید این موانع (یک وعده غذا در یک رستوران یا میهمانی) را پیش بینی کنید و برای آنها برنامه داشته باشید. به بهانه داشتن رژیم خود را از مسافرت و میهمانی محروم نکنید.

۸-  در صورت نیاز اهداف خود را مجدداً ارزیابی و تنظیم کنید. در صورتی که احساس کردید برنامه قبلی شما پاسخگوی شرایط فعلی شما نیست، متناسب با شرایط حال حاضرتان آنها را تغییر دهید.

معصومه صیدی 

روانشناس و روانکاو


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *