تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

شب‌کارها، اصلا فست‌فود نخورند!

شب‌کارها، اصلا فست‌فود نخورند! ,    منتشر شده در 198 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      511   پرینت       

سلامت نیوز: برهم خوردن نظم خواب‌وبیداری تنها مشکلی نیست که شب‌کارها با آن روبه‌رو می‌شوند. شمایی که در شیفت‌های چرخشی کار می‌کنید یا اینکه همیشه به جای روز مجبور به کار کردن در شب هستید، باید بیشتر از دیگران مراقب خوردوخوراکتان باشید. شب‌کارها برای سالم و پرانرژی ماندن باید ریزه‌کاری‌هایی را در رژیم غذایی‌شان رعایت کنند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، در این چند خط، شما را با برخی از این ریزه‌کاری‌ها آشنا می‌کنیم.

اصلا فست‌فود نخورند!

هرروز در ساعت مشخصی غذایتان را میل کنید. نباید بی‌برنامگی را با شب‌کاری اشتباه بگیرید. حتی اگر مجبورید شب‌ها کار کنید و صبح‌ها بخوابید، باید ساعات مشخصی را برای سه وعده غذایی خود در نظر بگیرید. ایجاد چنین نظمی می‌تواند در تنظیم ساعت بیولوژیک بدنتان نقش مهمی را بازی کند.از هله‌هوله خوردن پرهیز کنید و سراغ مواد غذایی مغذی بروید که می‌توانند به شما انرژی بدهند. فراورده‌هایی مثل کره بادام‌زمینی، خوراک‌های غنی از سبزیجات و حتی مغزها، گزینه‌های مناسبی برای خوردن در طول روز هستند.برای بیدار و هوشیار نگه داشتن خود سراغ قهوه، چای غلیظ و نوشابه‌های انرژی‌زا نروید.

اگر بیش از اندازه در طول روز کافئین مصرف کنید، بدنتان نمی‌تواند خود را با این چرخه جدید فعالیت تنظیم کند. حتی اگر خیلی خسته‌اید با معده خالی نخوابید. اگر غذای آماده ندارید و نمی‌توانید در برابر خواب مقاومت کنید، لااقل یک لیوان شیر بنوشید و بعد استراحت کنید. اگر بتوانید در همان ساعات جایگزینی که برای خوابیدن در نظر گرفته‌اید خوب و عمیق بخوابید، بخش بزرگی از مشکلاتتان برطرف می‌شود.

اصلا فست‌فود نخورند!

برای محقق شدن آن، به اتاقی ساکت، کم‌نور و نسبتا خنک نیاز دارید.شب‌زنده‌داری هورمون‌های بدن شما را دچار اختلال می‌کند و باعث چاقی‌تان می‌شود. اگر نمی‌خواهید مجبور به رژیم گرفتن شوید، خوراکی‌های چاق‌کننده مثل فست‌فودها و غذاهای چرب و سرخ‌کرده را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *