تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

زمان مناسب برای ورزش کردن را بدانیم

زمان مناسب برای ورزش کردن را بدانیم ,    منتشر شده در 92 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      233   پرینت       

برخی افراد عقیده دارند که ساعت ۶ صبح بهترین زمان برای ورزش کردن است و آنان را در طول روز پر انرژی نگاه می دارد. برخی دیگر ورزش قبل از ظهر و برخی نیز پیاده روی بعد از شام را ترجیح می دهند. اما به راستی بهترین زمان ورزش کردن چه موقع از روز است

واقعیت این است که هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که ثابت کند ورزش کردن در یک ساعت خاص کالری بیشتری می سوزاند و فایده بیشتری دارد، اما ساعت تمرین کردن تاثیر بسیار زیادی بر احساس شما از تمرین دارد.

مهمتر از همه اینکه بهتر است یک ساعت خاص را برای تمرین کردن خود اتتخاب کرده و آن را ادامه دهید تا ورزش کردن برایتان به شکل عادت درآید.

تاثیر پیاده روی بر حفظ تندرستی

برای ورزش، زمان شخصی خود را پیدا کنید:
برای اینکه بر اساس ساعت درونی بدن، بهترین زمان ورزشکردن را برای خود پیدا کنید ، نیاز به کارشناس ندارید. ساده ترین و بهترین کار این است که زمانهای مختلف در طول روز را امتحان کنید. به مدت چند هفته صبحها ورزش کنید، قبل از ظهر را امتحان کنید و مدتی نیز عصرها ورزش کنید. ببینید که از کدامیک از این زمانها بیشتر لذت می برید و ادامه دادن کدامیک احساس خوبی به شما می دهد. همچنین برای پیدا کردن زمان مناسب، نوع ورزش و میزان تمایل خود به تکرار ورزش و عادت کردن به آن را در نظر بگیرید.

بیش از همه، باید زمانی را پیدا کنید که بتوانید ورزش را مرتب و مداوم انجام دهید تا به صورت جزیی از زندگی شما در آید. این نکته مهمترین عامل برای پیدا کردن زمان مناسب برای ورزش است


درباره نویسنده :
زهرا عسگری
لوگو دکتر سلامت
زهرا عسگری
کارشناس تربیت بدنی

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *