تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

راهنمایی هایی برای کاهش کلسترول

راهنمایی هایی برای کاهش کلسترول ,    منتشر شده در 212 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      1,001   پرینت       

آیا میدانید چرا کلسترول خونتان بالا است؟ اگر شما دچا ر کلسترول بالا هستید و نمی دانید  چه باید بکنید، بدانید که در این مورد تنها نیستید. کلسترول بالا معمولاً علامتی ندارد و بسیاری از مردم از آن  بی اطلاع هستند. آزمایش خون تنها راه تشخیص  این بیماری است.

 

کلسترول ماده ای مومی شکل، چربی مانند در بدن و بسیاری از مواد غذایی است. بدن شما  به طور طبیعی به آن نیاز دارد. اما میزان بیش از حد آن  می تواند شریان ها را مسدود کند و خطر بیماری های قلبی را بالا ببرد.

راهنمایی هایی برای کاهش کلسترول

نزدیک به یک سوم از بزرگسالان آمریکایی لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول “بد” دارند و تنها یک سوم از آنها قادر به کنترل وضعیت خود هستند. با توجه به  نتایج تحقیقات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها حدود ۳۱ میلیون آمریکایی کلسترول کاملاً  بالا، با سطح کلسترول بیشتر از ۲۴۰ میلی گرم دارند.

کلسترول بالا دو برابر خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش میدهد. اگر چه عوامل دیگری مانند سن نیز تاثیر دارند.

اگر یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما گفته است کلسترول تان بالا است این مشکل می تواند شما را در معرض خطر بیماری های قلبی قرار دهد. اما باید بدانید برخی از تغییرات در شیوه زندگی به کاهش کلسترول شما کمک میکند.

 

توجه: تغییر در شیوه زندگی برای کاهش کلسترول کافی نیست. شما ممکن است نیاز به مصرف داروهای کاهش کلسترول نیز داشته باشید.

 

سیگار نکشید:

ترک سیگار (کاهش قرار گرفتن در معرض دود) سطح کلسترول شما را در عرض چند دقیقه کاهش میدهد.  کاهش فشار خون و ضربان قلب در عرض ۲۰ دقیقه  بعد از ترک اتفاق می افتد.

 

 داشتن تغذیه سالم:

مصرف غذاهای سالم می تواند به بهداشت بهتر قلب کمک کند. کاهش چربی های اشباع شده  با انتخاب  درست محصولات لبنی کم چرب و رژیمی، کاهش گوشت قرمز، اضافه کردن فیبر محلول بیشتر در رژیم غذایی مانند: فیبر محلول در میوه ها، حبوبات، سبزیجات، جو و سبوس. حذف چربی های ترانس، که ممکن است در غذاهای سرخ شده و برخی از غذاهای فرآوری شده مانند شیرینی ها و بیسکوییت ها پیدا می شوند برای کاهش کلسترول بسیار موثر است.

 

عرق کردن:

فعالیت های بیشتری انجام دهید. باشگاه را در برنامه ورزشی خود قرار دهید، به جای آسانسور از پله بالا بروید، استفاده از دوچرخه برای رفتن به محل کار و البته فراموش نکنید اضافه کردن فواصل ۱۰ دقیقه ای  فعالیت بدنی در روز می تواند به شماکمک کند.

 

از دست دادن وزن:

حتی سوزاندن پنج تا ۱۰ کالری در روز می تواند سطح کلسترول شما را کاهش دهد.  البته با غذا خوردن بهتر و ورزش بیشتر، که در بالا ذکر شد میتوان به این مهم دست یافت.

 

آرام باشید:

شواهد قانع کننده ای  وجود دارد که سطح استرس به طور غیر مستقیم می تواند باعث افزایش کلسترول بد شود. انجام هر کار ی که میزان استرس و تنش را در شما کاهش دهد مانند  ملاقات با یک دوست برای خوردن قهوه، رفتن به کلاس یوگا یا مدیتیشن و خواندن مطالب مورد علاقه  میتواند به کاهش کلسترول شما کمک کند.

 

 


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *