تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

توصیه های عمومی در انجام فعالیت ورزشی

توصیه های عمومی در انجام فعالیت ... ,    منتشر شده در 254 روز پیش ,      یک دیدگاه ,      1,228   پرینت       

توصیه های عمومی در انجام فعالیت ورزشی

اثر مهارت حرکتی بر سلامت و تناسب اندام

  1. هیچگاه بیش از یک کیلوگرم وزن خود را در هفته کاهش ندهید.
  2. اگر در اثر تمرینات سخت و فشرده، ۵/۱ – ۱ کیلوگرم از وزن شما کاسته شد، مقدار بیشتری میوه، سبزی و غلات استفاده کنید.
  3. برای کاهش وزن تنها به برنامه غذایی کاهش وزن اکتفا نکنید و به یاد داشته باشید که انجام فعالیت استقامتی باعث سوختن بیشتر چربی ها شده و وزن عضله را افزایش می دهد.
  4. از دریافت آب غافل نشوید و برای جلوگیری از کم آبی و خستگی زودرس، ۵/۱ برابر وزن از دست رفته در طی تمرین و مسابقه آب بنوشید.
  5. از نوشیدنی های ورزشی که سریع تر جذب می شوند و حاوی ۱۷ – ۱۴ گرم کربوهیدرات در هر لیوان و مقدار کمی نمک طعام می باشند، استفاده نمایید.

 

شیرین عزیزآبادی

کارشناس ارشد رفتار حرکتی


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *