تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

توانبخشی ستون مهره ای در آب

توانبخشی ستون مهره ای در آب ,    منتشر شده در 179 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      278   پرینت       

کشش صاف کردن مهره ها

پشت به دیواره استخر بایستید و دستها را روی لبه ی دیواره قرار دهید.

درحالیکه دستها را روی دیواره ی استخر نگه داشته اید یک گام کوچک به طرف جلو بردارید.

درحالیکه سینه را بالا می برید و به مهره های کمری قوس می دهید، لگن را به آرامی به جلو فشار دهید.

گردن را بیش از حد به عقب نیاورید.

توانبخشی ستون مهره ای در آب

خم کردن و صاف کردن فعال مهره ها

درحالیکه پاها به اندازه عرض شانه ها باز هستند رو به دیواره ی استخر بایستید.

به اندازه ی طول دست لبه ی استخر را با هر دو دست بگیرید.

دستها را صاف نگه دارید، درحالیکه سینه را به آرامی به بالا می برید مفاصل ران را به جلو فشار دهید و نگه دارید.

درحالیکه مهره ها را تا می کنید مفاصل ران را به عقب فشار دهید.

متمایل کردن لگن

پشت به دیواره استخر بایستید، پاها به اندازه ی عرض شانه ها و زانوها درست در بالای انگشتان پا قرار می گیرند.

پایین شکم را منقبض کنید، استخوان عانه را به جلو و بالا به طرف ناف بکشید.

نگه دارید سپس رها کنید.

جمع کردن لگن

پشت به دیواره استخر بایستید و با هر دو دست لبه استخر را نگه دارید.

به آهستگی پاها را از کف استخر بلند کنید تا جاییکه زانوها در زاویه ۹۰ درجه و مهره های کمری صاف بر روی دیواره استخر قرار گیرند.

زانوها و مفاصل ران ها را در این وضعیت ثابت نگه دارید، به وسیله سفت کردن عضلات شکم، لگن یا دنبالجه را از دیواره استخر جدا کنید.

انقباض را رها کنید و اازه دهید که لگن با دیواره استخر تماس پیدا کند.

اکرم مهری

کارشناس ارشد حرکات اصلاحی


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *