تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

در تمرینات ورزشی چه اصولی را باید رعایت کنیم تا زودتر لاغر شویم؟

در تمرینات ورزشی چه اصولی را بای... ,    منتشر شده در 189 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      371   پرینت       

 

اکثر فعالیت های ورزشی براساس اصل اضافه بار فزاینده برنامه ریزی می شود. زمانی که بدن بیشتر از حد طبیعی متحمل اضافه بار می شود و با این بار مدتی تمرین انجام می دهد با آن سازگاری پیدا می کند. بعد از کسب سازگاری می توان مقدار اضافه بار را افزایش داد تا سازگاری را در سطح بالاتری به دست آورد.

در تمرینات ورزشی چه اصولی را باید رعایت کنیم تا زودتر لاغر شویم؟

شدت به قدرت محرک برای انجام یک حرکت یا سرعت حرکت گفته می شود. برای افزایش شدت باید نیروی بیشتری را در زمان کوتاه تری اعمال کرد.

به دنبال هر جلسه ی تمرین باید زمانی برای استراحت وجود داشته باشد تا واکنش رشدی بافت، تدارک مواد غذایی و سنتز بیوشیمیایی امکان پذیر گردد. جلسات باید به اندازه کافی تکرار شوند تا پیشرفت فیزیولوژیکی در بدن ایجاد شود. به همین دلیل برای شروع تمرینات ورزشی ۳-۴ جلسه در هفته کافی می باشد و بعد از ایجاد سازگاری ( ۱-۲ ماه طول می کشد) جلسات تمرینی باید افزایش پیدا کند.

بدن انسان زمانی که تحت یک بار یکنواخت برای مدت طولانی قرار می گیرد به تمرین انجام شده سازگاری پیدا می کند. تمرینات استقامتی اصولا با شدت پایین (۵۰-۷۰ درصد) حداکثر ظرفیت انجام می شود.

در اصل ویژگی تمرین باید تمام عضلات بدن درگیر فعالیت شود و تمرینات متنوع براساس نیاز فرد ارائه شود.

 

اکرم مهری

کارشناس ارشد حرکات اصلاحی


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *