تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

تغذیه و فشارخون  بالا

تغذیه و فشارخون  بالا ,    منتشر شده در 269 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      520   پرینت       

افزایش وزن، دریافت نمک زیاد، مصرف الکل و عدم تحرک در پیشروی و کنترل فشارخون  بالا نقش اساسی دارند. از عوامل موثر در پرفشاری خون می توان به ارث و سابقه خانوادگی، مصرف زیاد نمک، عدم فعالیت فیزیکی و مصرف بی رویه الکل اشاره کرد.

تغذیه و فشارخون  بالا

از راهکارهای تغییر روش زندگی جهت کاهش فشار خون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاهش وزن به میزان ده درصد مقدار اولیه در صورت داشتن اضافه وزن. خطر پیشرفت پرفشاری خون در افراد چاق ۲-۶ برابر افراد با وزن طبیعی است.
  2. محدودیت مصرف الکل. مصرف ۳ بار الکل در روز میتواند منجر به پرفشاری خون به میزان ۳ میلی متر جیوه شود.
  3. افزایش فعالیت فیزیکی به میزان ۳۰-۴۵ دقیقه در تمام روزهای هفته. پیاده روی و افزایش فعالیت بدنی ۲ درصد میزان فشار خون را کاهش می دهد.
  4. کاهش نمک مصرفی به میزان ۶ گرم در روز
  5. دریافت مقادیر کافی پتاسیم از میوه و سبزیجات
  6. تامین مقادیر کافی کلسیم و منیزیم در رژیم غذایی
  7. ترک سیگار و دوری جستن از افراد سیگاری
  8. کاهش مصرف چربی های حیوانی و کلسترول دریافتی

تغذیه و فشارخون  بالا:

هما هدایی

کارشناس ارشد  تغذیه

 


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *