تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

تغذیه ورزشکاران گیاهخوار

تغذیه ورزشکاران گیاهخوار ,    منتشر شده در 83 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      247   پرینت       

انواع رژیم های غذایی خوب متعادل شده وجود دارند که از حذف تمام محصولات حیوانی و فراورده های ان تا حذف انتخابی محصولات حیوانی متفاوت هستند.
مزایای سلامتی و عملکرد رژیم های غذایی گیاهی عموما به دلیل مصرف بالای مواد محافظت کننده ازقلب همانند فیبر رژیمی اسید فولیک پتاسیم منیزیم و مواد مغذی ضد التهابی و مصرف کمتر چربی اشباع شده می باشد.

تغذیه ورزشکاران گیاهخوار
مصرف کافی درشت مغذی ها و ریز مغذی ها برا ی سلامت وعملکرد یک ورزشکار گیاهی حیاتی می باشد.
پروتیین گیاهی به دلیل کاهش قابلیت هضم ان از بیشتر منابع پروتینی شناخته شده مهمترین ماده مغذی مورد توجه برای گیاهخواران است.به استثنا دانه سویا شیر و سفیده تخم مرغ دیگر غذاهای گیاهی انتخاب شده فاقد برخی اسیدامینه های ضرروی اساسی برای رشد و ترمیم حداکثری بافت هستند.
ریز مغذی های مورد توجه خاص برای ورزشکاران گیاهخوار شامل کلسیم ویتامین د و ب ۱۲ اهن و روی می باشد.


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *