Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/drsalama/public_html/wp-includes/theme.php on line 875

تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

تغذیه درست یار مهربان پوست

تغذیه درست یار مهربان پوست ,    منتشر شده در 371 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      606   پرینت       

تغذیه درست یار مهربان پوست

خوب غذا بخورید ، پوست سالم داشته باشید .

تغذیه درمانی در سلامت پوست

آنچه باید در مورد تغذیه و سلامت پوست بدانیم

تغذیه درست ضامن سلامت پوست

در دنیای امروز به دلیل افزایش امید به زندگی ، دغدغه های زیادی در افراد جامعه  برای داشتن پوستی جوان و شاداب به وجود آمده است .

 زیبایی و مهمتر از آن سلامت پوست به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهمترین آنها می توان به ژنتیک فرد – افزایش سن – تماس پوست با آلاینده های هوا و محیط- برخورد مستقیم نور خورشید با پوست ، تغذیه ، افزایش یا کاهش وزن و… اشاره کرد .

به طور کلی تغذیه بر روی تمامی قسمتهای بدن از جمله پوست فرد تاثیر می گذارد .در حقیقت هر آنچه که توسط فرد خورده می شود بر روی کیفیت ، سلامت ،شادابی و زیبایی پوست می تواند موثر باشد.

در اینجا به چند نمونه از توصیه های تغذیه ای که منجر به داشتن پوستی سالم و درخشان می شود و همچنین از پیری پوست جلوگیری می کند اشاره می کنیم  که به واسطه این مطالب شما بتوانید بشقاب غذای خود را پر از مواد غذایی سالم و بسیار خوشمزه کنید .

به طور کلی رژیم غذایی کیفیت پوست افراد را در طول زندگی شان تعیین می کند . دریافت منظم مواد مغذی مفید همچون پروبیوتیک ها ،اسیدهای چرب امگا ۳ ، آنتی اکسیدان ها و کاهش مصرف مواد مضر در طول زمان می تواند از بروز اغلب اختلالات پوستی جلوگیری کند.

راهکارهای ساده تغذیه ای برای داشتن پوستی سالم

رعایت تنوع و تعادل در دریافت مواد غذایی : هر گروه از مواد غذایی بخشی از نیاز تغذیه ایی بدن افراد را تامین می کند . در نتیجه با مصرف متعادل و متنوع هر یک از این مواد می توان علاوه بر تامین نیاز های بدن شادابی و طراوت پوست را ایجاد و حفظ کرد.

 کاهش وزن آهسته در صورت داشتن رژیم های لاغری : کاهش وزن سریع سبب آسیب به حالت ارتجاعی پوست می شود .بهتر است در طول ماه ۲ الی ۳ کیلوگرم وزن کم کرد تا میزان آسیب به پوست را کم کرد .

 مصرف آب به مقدار فراوان : نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز از خشکی پوست جلوگیری کرده و منجر به شادابی بیشتر پوست می شود . مصرف حدود ۸ لیوان آب در طول شبانه روز توصیه می شود

 مصرف میوه و سبزیجات تازه : ویتامین های موجود در این گونه مواد غذایی به ویژه ویتامین ث منجر به بازسازی کلاژن پوست می شود . البته آنتی اکسیدانهای قوی موجود در میوه و سبزی نیز می تواند از پوست به خوبی محافظت کند .

مصرف چای سبز : چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان قوی عمر مفید سلولهای پوست را افزایش داده و در بازسازی پوست تاثیر چشمگیری را دارد .

افزایش مصرف غذاهای آب پز و دوری کردن از مصرف غذاهای سرخ کرده : بخارپز و یا آب پز کردن غذاها منجر به حفظ بیشتر ویتامین ها و آنتی اکسیدانهای طبیعی موجود در مواد غذایی می شود . در مقابل مصرف زیاد غذاهای سرخ کرده باعث می شود در صد زیادی از ویتامین E که از عوامل مهم سلامت پوست است از بین رود .

 افزایش مصرف منابع ویتامین E : منابع غذایی حاوی این ویتامین از غشای سلولهای پوست محافظت می کنند . این ویتامین در منابعی نظیر روغن های گیاهی ، سویا ، زیتون ، انواع مغزها و… وجود دارد .

 دریافت منابع امگا ۳: این اسید چرب ضروری در حفظ ایمنی سلولهای پوست بر علیه آسیب های وارد شده محیطی موثر می باشند .که می توان از منابع آن به انواع ماهی های آب آزاد ، بذر کتان ، سویا ، گردو ، خرفه و… اشاره کرد .

داشتن فعالیت بدنی مناسب در طول روز : فعالیت های هوازی نظیر دوچرخه سواری ، پیاده روی، شناو… باعث افزایش میزان گردش خون در بدن می شود که به حفظ شادابی پوست کمک می کند .

به طور کلی افراد می توانند با رعایت توصیه هایی نظیر دریافت رژیم کم کالری و کم چرب و حفظ وزن متعادل ، افزایش دریافت میوه و سبزی متنوع تازه ، افزایش مصرف گوشتهای سفید به ویژه ماهی ، دریافت کافی آب و مایعات ، کاهش مصرف گوشتهای قرمز ،کاهش مصرف مواد محرک ، مواد مدر، چربی های اشباع و مواد غذایی فراوری شده سلامت و زیبایی پوست را در سالهای آتی عمر خود تا حدود زیادی تامین و تضمین کنند .

 شهلا اصلی کارشناس تغذیه


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *