تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

تعیین ضربان قلب حین تمرین

تعیین ضربان قلب حین تمرین ,    منتشر شده در 6 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      22   پرینت       

شدت کم تمرین، ضامن سازگاری مناسب و تداوم اجراست. در حالی که موجب کندی روند پیشرفت ورزشکار می شود. ولی شدت بالای تمرین، پیشرفت سریع ورزشکار را به همراه دارد اما روند سازگاری و تداوم اجرا را به کمترین حد خود می رساند. فردی که در مرحله لاغری قرار دارد باید ضربان قلبش در محدوده ۵۰-۷۰ درصد حداکثر ضربان قلب باشد که در اینجا شما را با دو روش اندازه گیری ضربان قلب حین تمرین آشنا می کنیم.

تعیین ضربان قلب حین تمرین

روش ۱:

  • ضربان قلب بیشینه (MHR)

(ضربان قلب هدف = ضربان قلب پیشینه x شدت)

  • سن – ۲۲۰ = ضربان قلب بیشینه

– درصدی از ضربان قلب بیشینه (۶۰ و ۸۰ درصد را در نظر بگیرید)

– محدوده ضربان قلب هدف

  • حداقل ضربان قلب = ضربان قلب بیشینه X 60/0
  • حداکثر ضربان قلب = ضربان قلب بیشینه X 80/0

روش ۲:

  • ضربان قلب ذخیره (روش کاروُنن karvonen )

ضربان قلب هدف = (ضربان قلب پیشینه – ضربان قلب استراحتی) X شدت + ضربان قلب استراحتی

– ضربان قلب استراحتی را از ضربان قلب بیشینه کم کنید تا ضربان قلب ذخیره (HRR) را بدست آورید

– ۶۰ و ۸۰  درصد ضربان قلب ذخیره را در نظر بگیرید

– هرکدام از مقادیر را با ضربان قلب استراحتی جمع کنید تا ضربان قلب هدف بدست آید

– حداقل ضربان قلب = ضربان قلب هدف X  ۶۰/۰ + ضربان قلب استراحتی

– حداکثر ضربان قلب = ضربان قلب هدف X 80/0 +  ضربان قلب استراحتی


درباره نویسنده :
اکرم مهری
لوگو دکتر سلامت
اکرم مهری
کارشناس تربیت بدنی ، کارشناس ارشد حرکات اصلاحی مشاور ورزشی کلینیک سلامت از سال 1391 تاکنون

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *