Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/drsalama/public_html/wp-includes/theme.php on line 875

تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

تاثیر محیط در افزایش غذا خوردن

تاثیر محیط در افزایش غذا خوردن ,    منتشر شده در 365 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      472   پرینت       

تاثیر محیط در افزایش غذا خوردن

به شکل بالا چند ثانیه نگاه کنید، آیا باعث نمی شود در خود ولعی نسبت به خوردن آن احساس کنید؟ حتی با اینکه ممکن است از قبل  احساس گرسنگی هم نمی کردید؟

دیدن عکس غذا و یا بهتر از آن، دیدن غذای مورد علاقه همراه با یک تزیین اشتها برانگیز از جمله عواملی است که ولع ما را به غذا خوردن زیاد می کند. تزیین غذا حتی در تعیین میزان مطلوبیت طعم آن نیز تاثیر گذار است. افرادی که در یک آزمایش شرکت کرده بودند یک غذا با دو تزیین: یکی به صورت تزیینی زیبا و دیگری به صورت تزیینی شبیه به سوسک! را میل کردند و تشخیص آن ها به این صورت بود که غذا با تزیین زیبا دارای طعم بهتری نسبت به تزیین دیگر می باشد، البته این نتیجه به نظر دور از انتظار نبود!

علاوه بر موارد بالا بوییدن غذای مورد علاقه ما و یا مزه کردن آن نیز در افزایش ولع ما تاثیرگذار است. کباب فروشی ها از این روش استفاده زیادی می کنند، حتما برای شما نیز پیش آمده که از کنار یک کباب فروشی رد شوید و با خوردن بوی کباب به بینیتان ولع شدیدی نسبت به خوردن آن حس کنید و احساس کنید که انگار قدم هایتان ناخواسته آرام تر می شود و به سختی می توانید از جلوی مغازه رد شوید بدون اینکه این ولع را با خوردن آن رفع کنید .

شاید در ابتدا به نظر برسد که دوری از این موارد در زندگی روزمره امکان پذیر نیست ولی با نگاه دقیقتری می توان با عوض کردن برخی از مسایل، محیط را برای گام برداشتن به سوی وزن ایده آل آماده کرد.

اولین قدم پاکسازی یخچال و خانه از موادی است که برای سلامتی ما مضر هستند، با این کار راه را برای رعایت کردن رژیم هموارتر می کنیم. اگر شما مادر یک خانواده هستید به یاد داشته باشید که یکی از روش های جلوگیری از افزایش وزن کودکانتان پیشگیری از عادت دادن آن ها به مواد مضر برای سلامتیشان می باشد.

دومین قدم نخریدن این مواد و نگاه نداشتن آن ها در خانه است، برای اینکار می توان لیستی از وسایل مورد نیاز را قبل از اینکه برای خرید کردن بیرون برویم، بنویسیم و بر طبق آن ها خرید کنیم و با این راه از خرید کردن اضافه جلوگیری کنیم.

 

 

اگرمی بینید که عبورکردن از مقابل فست فود و یا رستوران خاصی شما را به شدت وسوسه می کند و ممکن است باعث شود که رژیم خود را بشکنید مسیر خود را عوض کنید و از مسیر دیگری حتی اگر باعث طولانی تر شدن راه شما می شود استفاده کنید، اگر بتوانید این مسیر را پیاده هم بروید که چه بهتر!

قدم بعدی عوض کردن محل ملاقات با دوستانتان است اگر می بینید که ملاقات هایتان تنها به کافی شاپ ها و رستوران ها منتهی می شود، از این به بعد می توانید برای صحبت کردن یا ملاقات با دوستانتان با آنها  قرار پیاده روی، کوه و ..بگذارید.

روش هایی که اشاره کردیم تنها برخی از روش هایی است که می توانید در این راستا استفاده کنید. با کمی خلاقیت و توجه به نحوه زندگی خود می توانید به راه کارهای جدیدی که مختص شماست و کمک می کند که محیط را برای رسیدن شما به وزنی ایده آل هموار کند برسید و با تداوم استفاده از این راهکارها، سبک زندگی خود را به سمت زندگی سالم تر تغییر دهید.

 

دکتر شهرزاد رشن روانشناس


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *