تاثیر  آب درمانی بر بیماران دیابتی

تاثیر  آب درمانی بر بیماران دیابتی ,    منتشر شده در 156 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      253   پ

تاثیرات آب درمانی در درمان کمردرد2

دیابت نوع ۲ یک بیماری متابولیکی است که مشخصه آن افزایش قند خون،نقص در ترشح انسولین و یا مقاومت در برابر انسولین می باشد، در بیش از ۹۰ درصد موارد بیماران دیابتی حداقل یک مورد اختلال در سطح چربی خون خود دارند برای درمان مناسب تنظیم رژیم غذایی،درمان دارویی و تمرینات ورزشی اهمیت حیاتی دارند ورزش از مداخلات مهم در پیشگیری و کنترل دیلبت محسوب می شود ورزش با افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب، از تجمع آنها در سلول های عضلانی جلوگیری می کند.

بسیاری از این افراد از نظر مفاصل و دردهای عضلانی با مشکلاتی نیز مواجه هستند و انجام بسیاری از ورزشهای هوازی  برای آنها خسته کننده است لذا فعالیتهای ورزشی در آب با توجه به ماهیت آب و تنوع در تمرینات  می­تواند برای بیمار دیابتی مفید باشد،فعالیت ورزشی در آب باعث افزایش دفاع آنتی اکسیدانی و کاهش پراکسیداسیون لیپیدی در بیماران دیابتی گردیده که باعث پیشگیری و بهوبد این بیماران می شود.

یک فعالیت ورزشی منظم می تواند سهم عمده ای در کاهش عوارض دیابت از جمله: چاقی، هایپرتانسیون،هایپر لیپدمی و افزایش سدید به انسولین داشته باشد.

تاثیرات آب درمانی در درمان کمردرد

راهنمای ورزش کردن در افراد دیابتی:

تست قند خون قبل از ورزش، به تعیین نوع برنامه ورزشی شخص دیابتی بسیار کمک می کند.

به ازای یک ساعت ورزش، خوردن ۱۵ گرم کربوهیدرات اضافه تر قبل یا بعد از ورزش احتیاج می شود برای ورزش های شدیدتر ۳۰ گرم کربوهیدرات  نیاز می شود.

ورزش با شدت متوسط و مدت کمتر از ۳۰ دقیقه مصرف یک وعده غذای کوچک و کم حجم لازم می شود.

اغلب برای جلوگیری از هایپوگلیسمی باید دوز انسولین را مطابقت داد و این تطابق بیشتر در مورد ورزشی که ۴۰-۶۰ دقیقه طول می کشد اهمیت پیدا می­کند.

سیما وزیری

کارشناس ارشد رفتار حرکتی