تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

بیماران دیابتی چه ورزش های هوازی باید انجام دهند؟

بیماران دیابتی چه ورزش های هوازی... ,    منتشر شده در 103 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      121   پرینت       

بعضی ورزش ها ممکن است باعث بدتر شدن مشکلات قلب، چشم، پاها یا اعصاب شوند. از پزشک خود بپرسید که چه ورزش هایی برای شما مناسب هستند و از میان آنها ورزشی را که فکر می کنید برایتان لذت بخش است انتخاب کنید و روش صحیح انجام آن را یاد بگیرید.

چند نمونه از انواع ورزش های هوازی عبارتند از: حرکات ایروبیک، دوچرخه سواری، حرکات موزون، طناب زدن، پارو زدن، دویدن، اسکیت سواری، اسکی، بالا رفتن از پله ها، شنا کردن، پیاده روی و ورزش های آبی.

تاثیر پیاده روی بر حفظ تندرستی

طول مدت ورزش و دفعات انجام آن

اگر پس از مدت های طولانی بی تحرکی یا کم تحرکی شروع به ورزش کرده ای، با ۵ دقیقه ورزش شروع کنید و به تدریج تعداد دفعات ورزش را افزایش دهید، طوری که مجموع زمان آن ها حداقل ۳۰ دقیقه در روز باشد. برای مثال، می توانید سه بار در روز هر بار به مدت ۱۰ دقیقه پیاده روی سریع بکنید یا از پله ها بالا بروید یا همین کارها را دوبار در روز و هربار به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید.

ورزش کردن کمتر از ۱۵ دقیقه در روز تاثیر چندانی بر بهبود سلامتی شما ندارد. به تدریج مقدار ورزش را زیاد کرده و به ۲۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش هوازی مداوم سه تا ۵ بار در هفته برسانید. این زمان، بدون در نظر گرفتن زمان گرم کردن و سرد کردن است.

فاکتورهای آمادگی جسمانی

گرم کردن، ضربان قلب شما را به آرامی زیاد می کند، عضله های شما را گرم می کند و از آسیب دیدگی جلوگیری می کند. سرد کردن باعث پایین آمدن ضربان قلب و آرامتر شدن تنفس شما می شود. قبل از انجام ورزش های هوازی به مدت ۵-۱۰ دقیقه خود را گرم کنید و پس از پایان آن نیز به مدت ۵-۱۰ دقیقه خود را سرد کنید. برای گرم کردن یا سرد کردن می توانید حرکات کششی آرام انجام داده یا اینکه قدم بزنید یا به آرامی دوچرخه سواری کنید.


درباره نویسنده :
اکرم مهری
لوگو دکتر سلامت
اکرم مهری
کارشناس تربیت بدنی ، کارشناس ارشد حرکات اصلاحی مشاور ورزشی کلینیک سلامت از سال 1391 تاکنون

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *