تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

بهترین رژیم غذایی در مسیرکم کردن وزن

بهترین رژیم غذایی در مسیرکم کردن... ,    منتشر شده در 160 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      367   پرینت       

بسیاری از ما به دنبال بهترین رژیم برای کاهش وزن هستیم که شاید دردسرهای روز افزون چاقی را از خود دور کنیم شاید مطالعه موارد این مقاله کمکی به رسیدن به این هدف باشد.

 

نوشیدن مقدار زیادی آب یا سایر نوشابه های بدون کالری:

قبل از اینکه شما به بسته چیپس سیب زمینی دست بزنید، یک لیوان آب بنوشید.گاهی اوقات مردم تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند.

انتخاب درمورد تنقلات شب:

غذا خوردن بی فکر بعد از شام، اغلب زمانی رخ می دهد که شما نشسته و درحال استراحت هستید. سعی کنید یک میان وعده ی کم کالری مانند: نصف فنجان بستنی کم چرب مصرف کنید.

 

از غذاهای مورد علاقه خود در حد اعتدال لذت ببرید:

مطالعات نشان می دهد افرادی که ۴-۵ وعده غذایی یا میان وعده در روز می خورند بهتر قادر به کنترل اشتها و وزن خود هستند. یکی از محققان توصیه می کند: کالری روزانه خود را به وعده های غذایی یا میان وعده های کوچکتر تقسیم کنید.

 

خوردن غذای پروتئینی درهر وعده غذا:

پروتئین به حفظ توده عضلانی و سوزاندن چربی کمک می کند. بنابراین مطمئن شوید که پروتئین های سالم مانند غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی، سفیده تخم مرغ، ماست، پنیر، سویا، آجیل، یا حبوبات در وعده های غذایی و میان وعده های شما وجود داشته باشد.

فواید شگفت‌انگیز خوردن صبحانه

ادویه جات:

اضافه کردن ادویه جات، ترشی جات و یا فلفل به مواد غذایی برای افزایش عطر و طعم است که می تواند به شما کمک کند احساس رضایت بیشتری از مواد غذایی داشته باشید.

 

بخش سفارش در رستوران ها:

سفارش یک غذا به اندازه ی یک کودک یک راه عالی برای کاهش کالری می باشد.

 

مبادله یک فنجان ماکارونی با یک فنجان از سبزیجات:

سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا می گوید:  شما می توانید ۱۰۰-۲۰۰ کالری  کم کنید اگر بخشی از نشاسته را در بشقاب خود کاهش و مقدار سبزیجات را افزایش دهید.

 

خوردن صبحانه:

همیشه صبحانه بخورید و وعده های غذایی سالم مانند غلات با فیبر بالا، شیر کم چرب و میوه مصرف کنید.

 

در رژیم غذایی شما حتماً فیبر وجود داشته باشد:

فیبر به هضم غذا کمک می کند و مانع از یبوست و باعث کاهش کلسترول می شود و می تواند به کاهش وزن کمک کند. بیشتر زنان باید در حدود ۲۵ گرم فیبر روزانه دریافت کنند، در حالی که مردان باید ۳۸ گرم یا ۱۴ گرم در هر۱۰۰۰ کالری فیبر مصرف کنند. منابع خوب فیبر شامل بلغور جو دوسر، لوبیا، غذاهای دانه کامل، آجیل و بیشتر میوه ها و سبزیجات می باشند.

از دست دادن وزن به آرامی:

اگر شما در حال وزن کم کردن هستید اما نه به آن سرعتی که می خواهید، نا امید نشوید. کم کردن وزن درست مثل اضافه کردن آن طول می کشد. زمانی که فقط ۵ یا۱۰درصد از وزن بدن خود را از دست می دهید، شروع به دیدن فواید سلامتی آن خواهید کرد.

 

وزن خود را یک بار در هفته چک کنید:

افرادی که به طور منظم خود را وزن می کنند در از دست دادن وزن موفق تر هستند.

 

خواب کافی داشته باشید:

زمانی که شما خواب کافی نداشته باشید، بدن شما هورمون گرلین را که تحریک کننده اشتها است تولید می کند.

 

درک اندازه:

با استفاده از بشقاب و لیوان های کوچک تر وعده های غذایی خود را کاهش دهید. خوردن بیشتر میوه و سبزیجات که سرشار از فیبر و آب هستند، سبب ایجاد احساس سیری در شما می شود.

 

آدامس بدون قند بجوید:

جویدن برخی از انواع آدامس به شما نفس تازه می دهد و همچنین می تواند گرسنگی شما را کنترل و به کاهش وزن شما کمک کند. اگر چه شما با جویدن آدامس ممکن است کمتر بخورید اما این  به این معنا نیست که شما می توانید از خوردن جلوگیری کنید. یک رژیم غذایی خوب و ورزش هنوز هم در این امر مهم است.

 

کمک گرفتن از دوستان و تیم پزشکی:

گرفتن پشتیبان می تواند به شما در رسیدن به هدف از دست دادن وزنتان کمک کند و درست مثل مشاوره تحصیلی و رسیدن به هدف از طریق داشتن مشاور است.

 

 


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *