btnmenu
telegram-drsalamat

با گودی کمر آشنا شویم!

 خدمات کلینیک ,     منتشر شده در130 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      55

    اشتراک گذاری مطلب :
  • facebook
  • twt
  • google

با گودی کمر آشنا شویم!

با گودی کمر آشنا شویم!

ودی کمر

آیا شما گودی کمر دارید ؟ایا تا به حال علت کمردرد خود را پیگیری کرده اید ؟ آیا به مقدار قوس کمر خود توجه کرده اید ؟

ما در این مقاله شمارا با گودی کمر آشنا میکنیم و راهکار های به شما داده می شود که این ناهنجاری را درمان و  بهبود بخشید .شما میتوانید با تمرینات هر چند ساده  کمر درد خود را کم یا از بین ببرید .

گودی کمرچیست ؟

گودی کمر  یا همان لوردوز  به افزایش  قوس کمری می گویند . علت گودی کمر معمولا برای عادات بد زندگی و ضعف عضلات حمایتی میباشد .درمان نکردن گودی کمر باعث شده که ناهنجاری ها افزایش یافته و به مشکلات بعدی منجر شود.

علل گودی کمر :

زایمان های مکرر

در رفتگی دو طرف لگن

استفاده ار کفشهای پاشنه بلند

جابه جایی ستون مهره ها (مادر زادی)

ضعف عضلات شکمی و خلفی ران

کوتاهی عضلات کمری

از دیگر علل ایجاد گودی کمر میتوان عادت بد زندگی و ضعف عضلات شکم را هم حساب کرد .

تمرینات برای گودی کمر

۱٫ تمرین کشش گربه

در این تمرین فرد روی زمین ۴ دست و پا شده و برای چند ثانیه کمر را به سمت بالا قوس داده و ازاد میکند و این حرکت را چند  بار تکرار کرده 

۲٫ گهواره

در این تمرین فرد روی زمین دراز کشیده و پاهارا درون شکم جمع میکند و روی کمر رفت و برگشت میرود

در حرکت بعدی یک پا روی زمین،پای مخالف را به سمت شکم جمع کرده و با دست نگه داشته

 تمرینی برای عضلات شکم

روی زمین دراز کشیده و زانو هارا خم کرده سعی میکنیم کمر را به زمین بچسبانیم و ازاد کنیم این حرکت را ۴ ست ۳۰ ثانیه ای نگه میداریم.

 

سعیده قاضی کارشناس ورزش

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *