تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

با تناسب اندام خود دیابت نوع ۲ را درمان کنید

با تناسب اندام خود دیابت نوع ۲ ر... ,    منتشر شده در 17 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      96   پرینت       

 

دیابت نوع ۲ یک بیماری شایع است. پیشگیری و حتی ازبین بردن دیابت کاملا ممکن است اما نیازمند زمان است. داشتن سلامت شامل یک رویکرد دو جانبه یعنی رژیم غذایی و ورزش است. هر دو این ها برای موفقیت بلند مدت و سلامت مطلوب افراد بسیار مهم هستند.

رژیم غذایی و ورزش

رژیم غذایی و ورزش هر دو مولفه های کلیدی از یک استراتژی موفق برای مدیریت دیابت هستند. مطالعات نشان می دهند که رژیم غذایی و ورزش به شدت می تواند احتمال ابتلا به دیابت را حتی در افرادی که در معرض خطر ابتلا به آن هستند، کاهش دهد.

یک مطالعه بزرگ بالینی به نام برنامه پیشگیری از دیابت افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت انجام شد. این مطالعه نشان داد که تغییر در شیوه زندگی شامل ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته خطر ابتلا به پیشرفت دیابت نوع ۲ را تا ۵۸ درصد کاهش می دهد.

به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی و ورزش باید همسو با هم باشند. به عنوان مثال، حتی اگر شما به طور منظم ورزش کنید ولی یک رژیم غذایی با تعداد زیادی از قند و چربی و فیبر بسیار کم و یا فقر غذاهای گیاهی  داشته باشید می تواند بیشتر این تلاش ها را خنثی نماید. این دو مولفه همچنین می توانند عملکرد عروق خونی را بهبود ببخشند.

با تناسب اندام خود دیابت نوع 2 را درمان کنید

تغییر در شیوه زندگی

  • برای خرید تا فروشگاه پیاده بروید.
  • اگر نمی توانید به مدت ۳۰ دقیقه راه بروید، سعی کنید سه پیاده روی ۱۰ دقیقه ای در روز داشته باشید.
  • به جای آسانسور از پله استفاده کنید.
  • اگر پشت میز کارمی کنید، هر ۱۵ دقیقه بایستید یا راه بروید.
  • با دکتر خود در این مورد مشورت کنید. از بازه زمانی کم شروع کنید و به مرور آن را افزایش دهید.
  • واقع بین باشید . تحقیقات نشان می دهد که ورزش هوازی کم تا متوسط (به عنوان مثال، پیاده روی یا دویدن برای ۱۰-۳۰ دقیقه) سه تا پنج روز در هفته به اندازه کافی برای پیشرفت های قابل توجهی در کنترل قند خون کافی است.

 

تناسب اندام با ورزش های هوازی

انجمن دیابت آمریکا افراد را به ورزش های هوازی و تمرینات قدرتی برای تناسب اندام فیزیکی مطلوب توصیه می کند.

ورزش های هوازی از طریق فعالیت هایی مانند پیاده روی، دویدن، شنا، رقص، تنیس و بسکتبال امکان پذیر است.

 آموزش قدرت

آموزش قدرت گاهی اوقات آموزش مقاومت نامیده می شود که بیشتر در ساختن یا حفظ عضلات و تمرکز  نقش دارد.

مطالعات نشان می دهد که هر دو ورزش به طور قابل توجهی می توانند بر کنترل قند خون تاثیر گذار باشند.

 

چگونه در این راه ثابت قدم بمانیم؟

در یک باشگاه ثبت نام کنید تا از فعالیت منظم ورزشی برخوردار شوید. در هر صورت، تحقیقات نشان می دهد که مردم پس از ورزش احساس خستگی کمتری دارند نسبت به زمانی که روی نیمکت نشسته اند. ورزش ممکن است در ابتدا سخت و طاقت فرسا به نظر برسد اما نکته مهم این است که ورزش باید معمول و شامل هر دو نوع استقامت (هوازی) و آموزش (قدرت) باشد.

 

 

 


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *