تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

این کربوهیدرات ها را بخورید و وزن خود را افزایش ندهید

این کربوهیدرات ها را بخورید و وز... ,    منتشر شده در 12 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      34   پرینت       

کربوهیدرات ها: نشاسته، قند و فیبر، که بدن برای انرژی از آنها استفاده می کند.
تحقیقات جدید در مورد نوع خاصی از کربوهیدرات، به نام “نشاسته مقاوم”، نشان می دهد که آنها می توانند یک راه اصلی برای کنترل وزن باشند.
هنگامی که ما کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید و کوکی ها می خوریم، بدن ما آنها را بسیار سریع جذب می کند و هورمون انسولین آنها را به سلول های ما منتقل می کند. وقتی مقدار زیادی کربوهیدرات خورده می شود بدن بیشتر کالری ها را به جای سوزاندن آنها ذخیره می کند، به همین دلیل است که ما در رژیم های غذایی با کربوهیدرات بالا وزن اضافه میکنیم.

کربوهیدرات نخوریم
اما این مورد در مورد نشاسته مقاوم است، به دلیل مقاومت در برابر هضم این گونه نامیده می شود. زیرا آنها این نوع از کربوهیدرات ها از طریق روده کوچک (که اکثر مواد غذایی هضم شده دور می شوند و به روده بزرگ منتقل می شوند که متابولیزه شوند) در آنجا، آنها تخمیر شده و به اسیدهای چرب کوتاه زنجیر تبدیل می شوند که بدن آنها را به عنوان انرژی می سوزاند. نشاسته مقاوم در برابر هضم نیز به عنوان پروبیوتیک قدرتمند برای باکتری های روده در روده بزرگ عمل می کند.

نشاسته مقاوم شده به هضم یک غذای سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مورد بررسی قرار می گیرد؛ خوردن آن برخی از التهابات را بهبود می بخشد.

خوشبختانه، نشاسته مقاوم طیف وسیعی از غذاها را شامل می شود. لوبیا، نشاسته سیب زمینی، نشاسته تاپیوکا و آرد برنج قهوه ای نیز در این طیف است. هنگامی که یک غذای نشاسته ای خاص را مانند برنج سفید، ماکارونی یا سیب زمینی می خورید و سپس آن را در یخچال قرار دهیدنشاسته موجود در آنها در طول فرآیند خنک کننده باعث می شود آنها مقاوم به هضم شوند. حتی اگر دوباره آنها را گرم کنید، آنها نشاسته مقاوم جدید خود را حفظ می کنند.
نشاسته مقاوم در برابر تمام اشکال آن قابلیت آن را دارد که به مردم کمک می کند وزن خود را کنترل کنند.
پس از خوردن غذایی که عمدتا از کربوهیدرات است، این واقعیت که بدن شما می تواند درصد بیشتری از چربی را به عنوان منبع انرژی استفاده کند وجود دارد. خیلی زود است که بگوییم اگر نشاسته مقاوم باشد می تواند به مردم کمک کند وزن کم کنند. اما شواهد جدید نشان می دهد که ممکن است با تغییر ترکیبات بدن و افزایش متابولیسم به کنترل وزن کمک کند.


درباره نویسنده :
مهشاد بختیاری
لوگو دکتر سلامت
مهشاد بختیاری
نظام پزشکی : ت - 6648 کارشناس تغذیه ، فارغ التحصیل از دانشگاه علوم تحقیقات تهران اپراتور لاغری موضعی در کلینیک سلامت

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *