تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

این مواد غذایی می توانند به رفع گرسنگی شما کمک کنند!

این مواد غذایی می توانند به رفع ... ,    منتشر شده در 12 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      70   پرینت       

رژیم غذایی شما را گرسنه می کند؟ در حال حاضر بسیاری از مردم در تلاش برای کم کردن و نگه داشتن وزن خود هستند. با کاهش در کالری –نه به معنی افزایش ورزش و تمریات سخت ورزشی  می توانید اشتهای خود را کاهش و گرسنگی خود را افزایش دهید.

اما یک سلاح مخفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند علاوه بر سیر شدن،  وزنتان را نیزکاهش دهید.

این مواد غذایی می توانند به رفع گرسنگی شما کمک کنند!

فیبر

چرا فیبر؟ فیبر به شما کمک می کند در طولانی مدت احساس سیری داشته باشید، قند خون شما را کاهش می دهد و بدون کالری است..

اگرچه دستورالعمل های رژیمی برای آمریکایی ها توصیه حداقل روزانه ۲۵ گرم فیبر برای زنان و ۳۸ گرم برای مردان می باشد، بسیاری از بزرگسالان روزانه فقط ۱۵ گرم فیبر در رژیم غذایی خود مصرف می کنند. اما با توجه به مطالعه گزارش شده اخیر در سالنامه طب داخلی، افزایش مصرف روزانه ی فیبر می تواند مزایای زیادی داشته باشد. مطالعه نشان داد شرکت کنندگانی که فیبر موجود در رژیم غذایی خود را حداقل تا ۳۰ گرم در روز افزایش داده اند، بدون تغییر هر چیزی دیگر در رژیم غذایی میزان مواد مصرفی خود را کاهش و  یا در همان سطح نگه داشته اند.

پس چگونه فیبر گرسنگی شما را افزایش می دهد؟

غلات غنی شده و دانه های بزرگ می توانند در کاهش وزن کمک کننده باشند. شما می توانید فیبر را در طیف وسیعی از مواد غذایی از جمله: میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات پیدا کنید. مکمل های فیبر می توانند بیش از حد در این مورد نقش داشته باشند، اما مواد غذایی باید اولین گزینه شما باشند و شما هرگز نباید بدون مشورت با پزشک شروع به مصرف مکمل ها کنید. اگر در حال حاضر فیبر کمی مصرف می کنید، به تدریج فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید و مصرف مایعات خود را افزایش دهید در غیر این صورت شما ممکن است نفخ یا یبوست را تجربه کنید.

چند غذای با فیبر بالا و راه هایی برای لذت بردن از آنها عبارتند از:

کنگر فرنگی:

آنها ممکن است شکل و بافت غیر معمول داشته باشند، اما کنگر فرنگی برای آماده سازی راحت و خوشمزه و مغذی است. آنها در حالی که کم کالری هستند، یک راه بسیار طولانی برای برآوردن نیازهای فیبر در شما می باشند. کنگر فرنگی متوسط ​​شامل ۷ گرم فیبر و تنها ۶۰ کالری دارد.

لذت بردن از کنگر فرنگی بسیار آسان است: فقط آنها را بخارپز می کنند. پس از بخار، بیرونی ترین گلبرگ آنها شروع به کشیده شدن می کند. پایه گلبرگ را با سس مورد علاقه خود آمیخته کنید (لیمو، نمک، فلفل و کمی روغن زیتون). هنگامی که تمام گلبرگ حذف شدند،  به دقت ریشه های آن را جدا کرده و از خوردن آن لذت ببرید. آنها در کنار ظرف  غذای شما بسیار عالی و اشتها آور هستند.

کنگر فرنگی

آلو:

یک وعده (حدود ۴ آلو) دارای ۳ گرم فیبر و ۲۹۰ میلیگرم پتاسیم است که برای دریافت کمتر از ۱۰۰ کالری مصرف می شوند. یک مطالعه نشان داد که در مقایسه با سایر غذاهای میان وعده، آلو ها ممکن است به کاهش سطح قند خون، افزایش سایز و جلوگیری از گرسنگی کمک کنند. شما می توانید از آلو به عنوان یک میان وعده استفاده کنید و از آن لذت ببرید و نیز می توانید آن را به محصولات پخته مانند کیک های خانگی و سالاد نیز اضافه کنید.

آلو

پاستا:

شاید تعجب کنید که پاستا را در لیست فیبر می بینید. بیشتر انواع ماکارونی حدود ۳ گرم فیبر در حالت پخته شده دارند. برخی از مارک های پاستا دارای ۶ گرم فیبر هستند که انرژی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند.

چگونه لذت ببرید: چگونه می توانید از ماکارونی لذت ببرید؟ یک ماکارونی ساده با سبزیجات تازه، روغن زیتون یا سس و یک تکه پنیر، وعده غذایی سالم و بدون زحمت می باشد.

این مواد غذایی می توانند به رفع گرسنگی شما کمک کنند!

پسته:

به طور خلاصه اگر به دنبال فیبر هستید پسته ها را باز کنید. حدود ۴۹ دانه پسته دارای ۳ گرم فیبر و ۶ گرم پروتئین است. علاوه بر این آنها بیش از ۳۰ ویتامین و مواد معدنی را دارا هستند. پسته یکی از مواد غذایی با پایین ترین کالری ه و جزء آجیل های کم چربی می باشد. (۹۰٪ چربی در پسته غلیظ است، یعنی چربی خوب است).

پسته

سیب:

یک سیب کوچک – فقط ۷۵ کالری – دارای ۳٫۵ گرم فیبر می باشد. تحقیقات گزارش شده در نشریه “اشتها” نشان داد که زنان هر روز سه سیب کوچک را به رژیم غذایی خود اضافه کردند و بیش از دو برابر افرادی که رژیم غذایی آنها شامل سیب نمی شد، بیشتر وزن کم کردند. سیب حاوی اسید آرسولیک، یک ترکیب طبیعی است که اعتقاد بر این است که باعث افزایش سوزاندن چربی می شود و ممکن است توده عضلانی افراد لاغر را افزایش دهد.

سیب

سیب ها یک میان وعده قابل حمل هستند. آنها همچنین برای اضافه کردن به ساندویچ و بلغور جو دوسر گزینه ی ایده آلی می باشند.

 


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *