تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

اسرارکاهش وزن

اسرارکاهش وزن ,    منتشر شده در 106 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      259   پرینت       

مشاوره استاندارد گروه های سلامت برای کاهش وزن به کمتر غذا خوردن و تحرک بیشتر است. احتمالاً اگر اضافه وزن دارید می دانید که نیاز به کاهش کالری دارید، اما این کاهش کالری چگونه امکان پذیر است؟ آیا بهتر است شما از غذاهای کم چرب یا کم کربوهیدرات که کالری آنها کمتر است استفاده کنید؟ آیا برای اضافه وزن خود برنامه ریزی دارید؟ حتی علم هم در بسیاری از سوالات اساسی کاهش وزن متوقف شده است.

ما در اینجا در مورد برخی از ماندگارترین اسرارکاهش وزن مطمئن می شویم.

اسرارکاهش وزن

آیا شما ۳۵۰۰ کالری از دست می دهید؟

این ایده که افراد رژیمی نیاز به کم کردن این مقدار کالری با رژیم غذایی، ورزش و یا هر دو دارند از یک مقاله علمی با نفوذ در سال ۱۹۵۸ به دست آمده است. یکی از پزشکان به طور خلاصه همه چیز را در مورد چگونگی ذخیره ی کالری توسط بدن می دانست. او نتیجه گرفت زمانی که بدن در حالت کالری ثابت یعنی گرسنه باشد کالری اضافی به عنوان چربی ذخیره می شود که ۳۵۰۰ کالری اضافی است که برای ایجاد چربی می باشد.

مشکل این است که این موضوع اشتباه است. قانون ۳۵۰۰ کالری کار نمی کند چرا که بدن را برای کاهش وزن تنظیم می کند.

در ۳ یا ۴ هفته، شما نیاز به مواد غذایی کمتری برای حفظ وزن جدید خود دارید. خبر خوب این است که محققان برای به روز رسانی این فرمول کار کرده اند. با دادن چند جزئیات کلیدی به آن ها مانند: جنس، سن، وزن، قد، سطح فعالیت به شما یک هدف کالری روزانه را ارائه می کند.

 

نکاتی برای از دست دادن وزن بیشتر:

آیا همه کالری ها یکسانند؟ آیا بهتر است کربوهیدرات یا چربی را کاهش دهید؟ چقدر پروتئین در هر روز نیاز دارید؟

درآزمایشگاه، محققان نشان داده اند که رژیم های غذایی با پروتئین بالاتر تمایل بیشتری در یک فرد به افزایش سوزاندن مقدار کالری وجود دارد.

اسرارکاهش وزن

 کالری چربی نیست:

پروتئین کمک می کند تا شما کالری بیشتری در طول روز بسوزانید و به حفظ عضله کمک می کند. اما مردم با کم کردن وزن نه تنها کالری از دست می دهند بلکه عضله نیز از دست می دهند. ایالات متحده دستورالعمل های غذایی را توصیه می کنند به این صورت که بزرگسالان به ۳۵ درصد کالری در هر روز برای حفظ پروتئین خود نیاز دارند.

چند حقیقت در مورد ورزش کردن

تاثیر ژن ها

ژن ها حداقل ۴۰ درصد از پاسخ و به اندازه ی۸۰ درصد از وزن ما را توضیح می دهند. پتانسیل به دست آوردن وزن و چاق شدن در همه وجود دارد. اما برای برخی افراد، پتانسیل ژنتیکی است که به وضوح بسیار بالاتر می باشد. تاکنون بیش از ۳۰ ژن به عنوان شاخص توده بدن شناخته شده است. یک  ژن به نام ژن FTO به شدت به چاقی گره خورده است.

 

مردان در مقابل زنان:

به تازگی یک مطالعه یا متا آنالیز، تصویر بزرگی از تفاوت های جنسی در کاهش وزن را مشاهده کرده است. به طور کلی زمانی که یک رژیم غذایی برای مردان نسبت به زنان انجام می گیرد، مردان واقعاً یک درصد بیشتر وزن خود را از دست می دهند.


درباره نویسنده :
کلینیک سلامت
لوگو دکتر سلامت
کلینیک سلامت
اولین درمانگاه تخصصی دیابت و چاقی در شرق تهران

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *