تلفن : ۷۷۱۶۲۸۰۰ (۰۲۱)

شنبه الی پنجشنبه ۰۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

support-drsalamat
لوگو دکتر سلامت

آیا یک رژیم کم کربوهیدرات برای کودکان مناسب است؟

آیا یک رژیم کم کربوهیدرات برای ک... ,    منتشر شده در 24 روز پیش ,      بدون دیدگاه ,      85   پرینت       

برنامه های خوردن کم کربوهیدرات همچنان محبوب هستند. و در حالی که هیچ تعریف رسمی از رژیم کم کربوهیدرات وجود ندارد، ولی توصیه هایی برای محدود کردن و یا حذف برخی از یا تمام دانه ها، میوه ها، حبوبات و سبزیجات وجود دارد.

ممکن است وعده هایی در خصوص تلاش برای رژیم های محدود کننده کربوهیدرات برای کاهش وزن به نوجوانان داده شود.
آیا یک رژیم کم کربوهیدرات برای کودکان مناسب است؟

بچه ها نیاز به کربوهیدرات دارند

کارشناسان توصیه می کنند که حدود نیمی از کالری مصرفی کودکان و بزرگسالان از کربوهیدرات ها باشد. بسیاری از غذاهای مغذی شامل غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، شیر و ماست حاوی کربوهیدرات ها هستند که منبع انرژی ترجیحی بدن هستند.
خوردن غذای کم کالری برای کودکان و نوجوانان

کربوهیدرات ها نیز در غذاها مانند نوشابه های شیرین، آب نبات و محصولات پخته یافت می شوند. به گفته کارشناسان تغذیه، محدود کردن این نوع مواد غذایی حاوی کربوهیدرات خوب است. کودکان به کربوهیدرات دریافتی از کیک ها، کوکی ها، سودا یا آب نبات نیاز ندارند بلکه باید کربوهیدرات ها را از غلات کامل، میوه های تازه و لبنیات دریافت کنند.

در واقع مصرف این گروه های غذایی برای رشد و توسعه آنها حیاتی است.
آیا یک رژیم کم کربوهیدرات برای کودکان مناسب است؟

رژیم های کم کربوهیدرات برای کودکان چیست؟

در حالی که نیاز به کربوهیدرات در کودکان پیش دبستانی یا دانش آموزان مقاطع بالاتر ممکن است مانند بزرگسالان باشد، و حتی نیاز آنها به مواد مغذی خاصی بالاتر از بزرگسالان است  و ممکن است کاهش میزان کربوهیدرات ها باعث مشکلات جدی  شود. محدود کردن کربوهیدرات می تواند کودکان  را در معرض خطر کمبود های بعد در زندگی قرار دهد. علاوه بر این، هنگامی که مواد غذایی با کربوهیدرات را برنامه غذایی کودک کاهش می دهید،حجم غذابسیار کم میشود.

غذاهای کربوهیدرات با کیفیت بالا می توانند وزن را کنترل کنند
خوردن کربوهیدرات کمتر ممکن است باعث کاهش وزن شود، اما برخی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات خاص، در واقع باعث کنترل وزن می شود.

به عنوان مثال، دانه های جامد مانند برنج قهوه ای، آهسته تر از دانه های تصفیه شده مانند برنج سفید، (احتمالا برای جلوگیری از گرسنگی) هضم می شوند.
“فیبر، کلسیم و ویتامین D سه ماده مهم مهم برای بسیاری از کودکان و نوجوانان است.” غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند غلات کامل، میوه و شیر منبع اصلی این مواد مغذی هستند.” به جای اجتناب از تمام مواد غذایی حاوی کربوهیدرات، کودکان و بزرگسالان بهتر است که به خوردن گزینه های سالم تری دست یابند.

 

 


درباره نویسنده :
مهشاد بختیاری
لوگو دکتر سلامت
مهشاد بختیاری
نظام پزشکی : ت - 6648 کارشناس تغذیه ، فارغ التحصیل از دانشگاه علوم تحقیقات تهران اپراتور لاغری موضعی در کلینیک سلامت

مقالات پیشنهادی

  بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *